Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Ruh Sağlığı | OKL3212 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Ruh sağlığının önemi ve ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkileri konularını kavrayabilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ruh sağlığının tanımı, önemi; ruh sağlığının tarihsel gelişimi; ruh sağlığı ile ilgili kuramlar; ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri; çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis; parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık; uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku; dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi; aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ruh sağlığının tanımlar
- Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar
- Öğrenciler ruh sağlığının tarihsel gelişimini özetler
- Öğrenciler ruh sağlığı ile ilgili kuramları listeler
- Öğrenciler ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini sıralar
- Öğrenciler çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini açıklar
- Öğrenciler aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkilerini yorumlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-9 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-15 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığının tanımı ve önemi | İlgili Kaynaklar |
2 | Ruh sağlığının tarihsel gelişimi | İlgili Kaynaklar |
3 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar | İlgili Kaynaklar |
4 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm) tanısı ve tedavisi | İlgili Kaynaklar |
6 | Alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme tanısı ve tedavisi | İlgili Kaynaklar |
7 | Tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler tanısı ve tedavisi | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili Kaynaklar | |
10 | Korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı ve tedavisi | İlgili Kaynaklar |
11 | Okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme tanısı ve tedavisi, | İlgili Kaynaklar |
12 | Okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme tanısı ve tedavisi, | İlgili Kaynaklar |
13 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | İlgili Kaynaklar |
14 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | İlgili Kaynaklar |
15 | İlgili Kaynaklar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|