Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocuğu Tanıma ve DeğerlendirmeOKL220235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuğu tanımanın önemini fark etmesi ve etkili biçimde çocuğu tanıma tekniklerini kullanabilmesidir.
Dersin İçeriğiÇocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
  • Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn
  • Shepard, L., Kagan, S., L. and Wurtz, E., (1998). Principles And Recommendations for Early Childhood Assessments. Goal 1 Early Childhood Assessments Resource Group, Washington, DC: The National Education Goals Panel.
  • Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press.
  • Wortham, S. C. (2001). Assessment in early childhood education. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice-Hall.
  • Wright, R.J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Çocuğun gelişimsel özelliklerini tanır.
  2. Çocuğun gelişimini değerlendirir.
  3. Tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır.
  4. Değerlendirme sonuçları ile ilgili rapor hazırlayabilir.
  5. Değerlendirme sürecinde farklı meslek dalları içindeki rolünü bilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-145445
PÇ-245545
PÇ-3-----
PÇ-455445
PÇ-555444
PÇ-645444
PÇ-755444
PÇ-845444
PÇ-955444
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-1454454
PÇ-1544544
PÇ-1644455

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliğiİlgili Kaynaklar
2Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkelerİlgili Kaynaklar
3Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirmeİlgili Kaynaklar
4Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalarİlgili Kaynaklar
5Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleriİlgili Kaynaklar
6Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleriİlgili Kaynaklar
7Görüşme tekniğiİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1
9İlgili Kaynaklar
10Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analiziİlgili Kaynaklar
11Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analiziİlgili Kaynaklar
12Standart testlerİlgili Kaynaklar
13Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolüİlgili Kaynaklar
14Vaka analiziİlgili Kaynaklar
15İlgili Kaynaklar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok