Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | OKL3101 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının öğrenme kuram ve yaklaşımlarını kavraması ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenmeler uygun ortam ve eğitim içeriği düzenlemesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları bilir.
- Öğrenciler öğrenme kuram ve yaklaşımlarını bilir.
- Öğrenciler öğrenme kuram ve yaklaşımlarını analiz eder.
- Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri söyler.
- Öğrenciler, eğitim ortamlarının düzenlemesinde dikkat edilmesi gerekenleri söyler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-14 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-15 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-16 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar | |
2 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
3 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) | |
4 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) | |
5 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) | |
6 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Sosyal öğrenme kuramı) | |
7 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Beyin temelli öğrenme kuramları) | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Öğretme Stratejileri | |
11 | Öğrenme Ürünleri ve Öğretimi | |
12 | Yapılandırmacılık | |
13 | Yapılandırmacılık | |
14 | Erken çocukluk eğitiminde ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 22 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|