Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | OKL3001 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sanat eğitiminin yeri ve önemini kavraması ve çocukların estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bir sanat eserini tanımlar.
- Öğrenciler bir sanat eserini eleştirir
- Öğrenciler bir sanat eserinde çocuk resimlerini tanımlar ve ayırt eder.
- Öğrenciler çocukların bir sanat eseri ile kendini ifade etmelerine örnek verir.
- Öğrenciler, çocukların resimlerini yaş ve gelişim düzeyine göre ayırt eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-15 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanatın ve görsel sanatın tanımı, işlevi ve amaçları, sanat eğitiminin tarihi. | İlgili Kaynaklar |
2 | Sanat ile ilgili yaklaşımlar ve sanatsal yöntemler | İlgili Kaynaklar |
3 | Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, Sanat eğitimi için materyal ve ortam özellikleri, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Sanat eğitiminin okul öncesindeki yeri ve önemi, çocuklarda görsel algının gelişimi | İlgili Kaynaklar |
5 | Sanatın elemanları, estetik, sanat eleştirisi, sanatçıların çalışmalarını çocuklarla analiz etme. | İlgili Kaynaklar |
6 | Müze eğitimi, müze eğitimi planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
7 | Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, çocuk resimlerini inceleme | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili Kaynaklar | |
10 | Okul öncesi program yaklaşımlarında sanat eğitimi (Montessori, Reggio, High Scope, Waldorf, Proje yalaşımı) | İlgili Kaynaklar |
11 | Çocukların sanatsal ifadesini etkileyen etmenler, öğretmenin sanat eğitiminde rolü | İlgili Kaynaklar |
12 | Okul öncesinde sanat eğitimine aile katılımı, MEB 36-72 ay çocuklar için eğitim programında yer alan görsel sanat eğitimini destekleyen amaç ve kazanımların incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
13 | Sanat eğitiminin diğer etkinlikler ile bütünleştirilmesi, sanat portfolyoları, sanat eğitiminde değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
14 | Okul öncesi çocuklar için sanat etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
15 | İlgili Kaynaklar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|