Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocuklukta DramaOKL212223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanımak, oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavramak ve okul öncesi eğitimde drama etkinlikleri planlamaktır.
Dersin İçeriğiDrama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa yayınları. İstanbul.
  • Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul
  • Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarla Öğrenelim.Ya-pa Yayınları. İstanbul
  • Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay.
  • Levent Tamer.1993. Niçin Tiyatro. Gündoğan Yay. Ankara.
  • Önder Alev.1999. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon Yay. İstanbul.
  • Özdemir Nutku. 1998. Oyun Çocuk Tiyatro. Özgür Yay. İstanbul.
  • Adıgüzel Ömer 2006. Yaratıcı Drama. Naturel Yay. Ankara.
  • Üstündağ Tülay 2001. Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar.
  2. Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar.
  3. Öğrenciler drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır.
  4. Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır.
  5. Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dramanın terimin tanımı ve anlamıİlgili Kaynaklar
2Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulamasıİlgili Kaynaklar
3Eğitsel dramanın tarihçesiİlgili Kaynaklar
4Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, doğaçlama örnekleriİlgili Kaynaklar
5Okul öncesi dönemde kullanılan yaratıcı drama teknikleri, fotoğraf tekniğiİlgili Kaynaklar
6Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma İlgili Kaynaklar
7Drama ortamı ve öğretmen nitelikleriİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İlgili Kaynaklar
10Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyunİlgili Kaynaklar
11Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulamasıİlgili Kaynaklar
12Dramanın değerlendirilmesiİlgili Kaynaklar
13Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleriİlgili Kaynaklar
14Örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.İlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer18
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok