Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | OKL2112 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psiko-motor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri, oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgi sahibi olmalarıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler oyunun tarihsel gelişimini özetler.
- Öğrenciler oyun kuramlarını açıklar.
- Öğrenciler oyun ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Öğrenciler erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını sıralar.
- Öğrenciler uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimini açıklar
- Öğrenciler Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri verir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-11 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-14 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-15 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunun tanımı, çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları | İlgili Kaynaklar |
3 | Oyun ile ilgili temel kavramlar | İlgili Kaynaklar |
4 | Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Oyunu etkileyen faktörler | İlgili Kaynaklar |
6 | Oyun döneminde çocuğun ve çocuk oyunlarının genel özellikleri | İlgili Kaynaklar |
7 | Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili Kaynaklar | |
10 | Oyunun çocuğun gelişimiyle geçirdiği aşamalar | İlgili Kaynaklar |
11 | Oyun çeşitleri | İlgili Kaynaklar |
12 | Farklı kültürlerde oyun | İlgili Kaynaklar |
13 | Türk kültüründe oyun ve tarihsel gelişim süreci | İlgili Kaynaklar |
14 | Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|