Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sınıf İçi Öğrenmelerin DeğerlendirilmesiIMO214024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal, Elif Bahadır, Zehra Taşpınar
Asistan(lar)ıŞevval Gökcen
Dersin AmacıEğitimde sınıf içinde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını tanıtmak ve öğrenme çıktılarını değerlendirmek
Dersin İçeriğiEğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Müfit Gömleksiz, Serdar Erkan; Nobel Akademik Yayıncılık)
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Hakan Atılgan; Anı Yayıncılık)
  • Psikolojide ve Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Tracy Thorndike; Nobel Yayın Dağıtım)
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Öğrenme ve öğretme sürecini zamanı etkin kullanarak, bireysel farklılıkları dikkate alarak, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirerek etkili bir şekilde yürütür. Üst düzey düşünme becerilerin geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem, ve teknikleri kullanır. Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve süreç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan , Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal gelişti Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu dersin öğretiminde anlatım, problem çözme-kurma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile birlikte dönem içindeki ödevler, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ve özelliklerini öğrenir.
  2. Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamaları öğrenir.
  3. Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçeklerini öğrenir.
  4. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları öğrenir.
  5. Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini ve not vermeyi öğrenir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri İlgili Kaynaklar
2Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlarİlgili Kaynaklar
3Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testlerİlgili Kaynaklar
4Çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalarİlgili Kaynaklar
5Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlarİlgili Kaynaklar
6Gözlem, görüşmeİlgili Kaynaklar
7Performans değerlendirmeİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Süreçte değerlendirmeİlgili Kaynaklar
10Araştırma projeleri, akran değerlendirmesiİlgili Kaynaklar
11Öz değerlendirme, tutum ölçekleriİlgili Kaynaklar
12Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlarİlgili Kaynaklar
13Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
14Not vermeİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok