Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | IMO2211 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zehra Taşpınar |
Dersi Veren(ler) | Elif Bahadır, Hasan Ünal, Zehra Taşpınar |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal |
Dersin Amacı | Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme yaklaşımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. - Öğrenme ve öğretme sürecini etkili bir şekilde yürütür. - Ölçme ve değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan - Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve uygulamalı bilgi altında yer alan - Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru cevap, işbirlikli öğrenme ve örnek olay yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme
- Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklama
- Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptama ve analiz etme.
- Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları uygulama
- Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | - | 4 | - | - |
PÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
PÇ-5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-9 | 1 | - | 4 | - | - |
PÇ-10 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik ve Öğretimi; Matematik nedir? | |
2 | Matematik ve Öğretimi; temel ilkeler | |
3 | Matematik Öğrenme ve öğretme süreci – temel öğrenme alanları | |
4 | Matematik Öğrenme ve öğretme süreci – temel öğrenme alanları | |
5 | Grup çalışması ve problem çözme | |
6 | Problem çözme için öğretim; problem çözmeye ilişkin öğretim; problem çözme ile öğretim | |
7 | Probleme Dayalı öğrenme (PDÖ); Değerlendirme ile öğretimin yapılandırılması | |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Sayılar ve işlemlerin öğretimi; sınıf içi uygulamalar | |
10 | Cebir öğretimi; sınıf içi uygulamalar | |
11 | 2. Arasınav | |
12 | Geometri Öğretimi; sınıf içi uygulamalar | |
13 | Ölçüler ve öğretimi;İstatistik ve olasılık öğretimi; sınıf içi uygulamalar | |
14 | İstatistik ve olasılık öğretimi; sınıf içi uygulamalar | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|