Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Analiz 2 | IMO1212 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bahar UYAR DÜLDÜL |
Dersi Veren(ler) | Bahar UYAR DÜLDÜL , Hülya Kadıoğlu |
Asistan(lar)ı | Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Belirli ve belirsiz integralleri ve uygulamalarını öğretmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Grafiklerin Asimptotları, Eğri çizimi. Belirsiz İntegral, İntegrasyon Tablosu, Riemann Toplamları, Belirli İntegral, Belirli İntegralin Özellikleri, Negatif Olmayan Bir Fonksiyonun Grafiğinin Altındaki Alan, Sürekli Bir Fonksiyonun Ortalama Değeri, Belirli İntegraller için Ortalama Değer Teoremi, Kalkülüsün Temel Teoremi: Temel Teorem Kısım 1, Temel Teorem Kısım 2, İntegrasyon Teknikleri: Yerine Koyma Tekniği (Değişken Değiştirme), Kısmi İntegrasyon, Trigonometrik İntegraller,İndirgeme Formülleri, Trigonometrik Değişken Dönüşümleri,Tan (θ/2) Değişken Değiştirme, Rasyonel Fonksiyonların Kısmi Kesirlerle İntegrasyonu, Belirli İntegralin Uygulamaları: Düzlem Bölgelerin Alanlarının Hesabı, İki Eğri Arasındaki Alan, Dönel Cisimlerin Hacimlerinin Hesabı (Disk Yöntemi, Pul Yöntemi, Silindirik Kabuk Yöntemi),Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeylerin Alanları, İmproper integraller, Diziler: Aritmetik diziler, geometrik diziler, sonlu diziler, sınırlı diziler, monoton diziler. Dizilerin Yakınsaklığı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri Yeterlikler'nde yer alan şu madde ile doğrudan ilişkilidir: -Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı'nda yer alan şu maddelerle ilişkilidir: -Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. -Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler fonksiyonların grafiklerini çizmeyi öğrenecektir.
- Öğrenciler integral alma tekniklerini uygulamayı öğrenecektir.
- Öğrenciler integral Hesabın Esas Teoremini kullanarak belirli integrali hesaplamayı öğrenecektir.
- Öğrenciler belirli integral yardımıyla alan, hacim ve uzunluk hesaplamayı öğrenecektir.
- Öğrenciler dizileri ve dizilerin yakınsaklığını öğrenecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
PÇ-8 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grafiklerin Asimptotları, Eğri çizimi. | |
2 | Belirsiz İntegral, İntegrasyon Tablosu, Riemann Toplamları, Belirli İntegral, Belirli İntegralin Özellikleri. | |
3 | Negatif Olmayan Bir Fonksiyonun Grafiğinin Altındaki Alan, Sürekli Bir Fonksiyonun Ortalama Değeri, Belirli İntegraller için Ortalama Değer Teoremi, Kalkülüsün Temel Teoremi: Temel Teorem Kısım 1, Temel Teorem Kısım 2. | |
4 | İntegrasyon Teknikleri: Yerine Koyma Tekniği (Değişken Değiştirme), Kısmi İntegrasyon, Trigonometrik İntegraller. | |
5 | İndirgeme Formülleri, Trigonometrik Değişken Dönüşümleri | |
6 | Tan (θ/2) Değişken Değiştirme , Rasyonel Fonksiyonların Kısmi Kesirlerle İntegrasyonu. | |
7 | Belirli İntegralin Uygulamaları: Düzlem Bölgelerin Alanlarının Hesabı, İki Eğri Arasındaki Alan.l | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dönel Cisimlerin Hacimlerinin Hesabı (Disk Yöntemi, Pul Yöntemi, Silindirik Kabuk Yöntemi). | |
10 | Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeylerin Alanları. | |
11 | Genelleştirilmiş(Imroper) İntegraller, I.Tip ve II. Tip Genelleştirilmiş (Imroper) İntegraller. | |
12 | Diziler: Aritmetik diziler, geometrik diziler. | |
13 | Sonlu diziler, sınırlı diziler, monoton diziler. Dizilerin yakınsaklığı. | |
14 | Dizilerin Yakınsaklığı. | |
15 | Diziler ile ilgili uygulamalar. | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|