Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Programlama Öğretimi Yaklaşımları | BTO1122 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serhat B. Kert |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Meryem Köşkeroğlu Büyükimdat |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğretmen adaylarının prgramlama eğitiminin pdagojik özellikleri konusundaki farkındalıklarını arttırmak ve onlara bilgisayarlı ve bilgisayarsız sınıf içi bilgisayar bilimi etkinliklerini kullanma becerisi kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim : Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: * BİLGİ (Kuramsal,Olgusal) yetkinliği 1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. * BECERİLER (Bilişsel,Uygulamalı )yetkinliği 2.Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. * Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. * Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. * İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste; doğrudan öğretim, sorgulama-temelli öğretim ve uygulama temelli öğretim yöntemleri kullanılacaktır Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde; proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Programlama öğretiminde kullanılan bilgisayarsız uygulamaları açıklar
- Blok tabanlı araçları programlama öğretiminde kullanır
- Programlama öğretiminde mobil uygulamaları kullanır
- Programlama becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve yaklaşımları açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş • Ders açıklamaları • İçerik • Haftalık program • Değerlendirme kriterleri • Önerilen kaynaklar | Bologna sayfasından ders planının incelenmesi |
2 | Bilgisayarsız Bilgisayar Bilimi Aktiviteleri • Neden? • Nasıl? • Türleri • Öğrenme çıktıları | https://www.csunplugged.org/en/ web sitesinden bilgisayarsız bilgisayar bilimi aktivitelerinin incelenmesi |
3 | Programlama öğretiminde Oyun ve drama • Oyun tasarımı ve uygulama • Drama örnekleri | https://www.csunplugged.org/en/ web sitesinden bilgisayarsız bilgisayar bilimi aktivitelerinin incelenmesi |
4 | Blok temelli programlama uygulamaları • Programlama öğretiminde neden blok temelli yazlımlar kullanılır • Blockly, Scratch, Kodu vb. Blok temelli uygulama özellikleri | Bockly, Scratch, Kodu editörlerinin incelenmesi. |
5 | Scratch ile programlamaya giriş • Scratch nedir? • Temel özellikler • Paint editörü • İlk uygulama | Marji, M. (2014). Learn to Program with Scratch: A Visual Introduction to Programming with Games, Art, Science, and Math. No Starch Press. Website: http://Scratch.mit.edu |
6 | Scratch ile programlama • Hareket • Olaylar • Görünüm • Kontrol | Marji, M. (2014). Learn to Program with Scratch: A Visual Introduction to Programming with Games, Art, Science, and Math. No Starch Press. Website: http://Scratch.mit.edu |
7 | Scratch ile programlama • Ses • Algılama • Kalem • İşlemler | Okuma ve uygulama çalışmaları: Marji, M. (2014). Learn to Program with Scratch: A Visual Introduction to Programming with Games, Art, Science, and Math. No Starch Press. Website: http://Scratch.mit.edu |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | Dönem içi çalışmaların incelenmesi |
10 | App inventor ile mobil programlama • Temel mobil programlama özellikleri • Ortam bileşenleri | Okuma ve uygulama çalışmaları: Website: http://appinventor.mit.edu Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., & Looney, L. (2011). App Inventor. " O'Reilly Media, Inc.". |
11 | App inventor ile mobil programlama • Oyun geliştirme çalışmaları | Okuma ve uygulama çalışmaları: Website: http://appinventor.mit.edu Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., & Looney, L. (2011). App Inventor. " O'Reilly Media, Inc.". |
12 | App inventor ile mobil programlama • Oyun geliştirme çalışmaları | Okuma ve uygulama çalışmaları: Website: http://appinventor.mit.edu Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., & Looney, L. (2011). App Inventor. " O'Reilly Media, Inc.". |
13 | Mobil uygulamalarda veri tabanı işlemleri | Okuma ve uygulama çalışmaları: Website: http://appinventor.mit.edu Wolber, D., Abelson, H., Spertus, E., & Looney, L. (2011). App Inventor. " O'Reilly Media, Inc.". |
14 | Programlama öğretiminde değerlendirme | Okuma: Gülbahar, Y. (2017). Bilgi işlemsel düşünmeden programlamaya. Pegem Atıf İndeksi, 001-417. |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|