Dersin Amacı | Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim felsefesi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bilim, Felsefe, Bilimsel Yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik Felsefe ve Bilim; İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve Felsefe; Mezopotamya’da Bilim; Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe; Aydınlanma Çağında Bilim ve Felsefe; Bilimlerin Sınıflandırılması; Bilim, Bilimcilik (Bilimizm), İdeoloji, Etik ve Din İlişkileri; Bilim ve Paradigmalar; Viyana ve Frankfurt Düşünce Okulları; Yirminci ve Yirmi Birinci Yüzyıllarda Bilim Eleştirileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Yıldırım, C. (2014). Bilim felsefesi. Nostalji. Öğretim üyesi tarafından sağlanacak haftalık güncel bilimsel makaleler
- Tarihselci Yöntem ve Bilim Tarihi, Yazılama Yayınları, 2017
- Bilim Tarihi ve Felsefesi Pegem A Yayıncılık - Akademik Kitaplar, 2019
Hüseyin Gazi Topdemir
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir:
•A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
•A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir.
•A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır.
•B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar.
• C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar.
Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir:
•Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
•Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir.
•Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır
|