Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi ve Felsefesi | FBO2010 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülbin Özkan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu |
Dersin Amacı | Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim felsefesi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilim, Felsefe, Bilimsel Yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik Felsefe ve Bilim; İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve Felsefe; Mezopotamya’da Bilim; Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe; Aydınlanma Çağında Bilim ve Felsefe; Bilimlerin Sınıflandırılması; Bilim, Bilimcilik (Bilimizm), İdeoloji, Etik ve Din İlişkileri; Bilim ve Paradigmalar; Viyana ve Frankfurt Düşünce Okulları; Yirminci ve Yirmi Birinci Yüzyıllarda Bilim Eleştirileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilim tarihi hakkında bilgi kazanır.
- Öğrenciler bilim felsefesi hakkında bilgi kazanır.
- Edindiği temel bilgileri günlük yaşam problemlerini çözmede kullanır.
- Bilim tarihi ve felsefesini ilişkilendirebilir.
- Edindikleri temel bilgiler ile eleştiri yapabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Felsefe, Bilimsel Yöntem | İlgili kaynaklar |
2 | Bilim, Felsefe, Bilimsel Yöntem | İlgili kaynaklar |
3 | Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik Felsefe ve Bilim | İlgili kaynaklar |
4 | Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik Felsefe ve Bilim | İlgili kaynaklar |
5 | İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve Felsefe | İlgili kaynaklar |
6 | Mezopotamya’da Bilim | İlgili kaynaklar |
7 | Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe | İlgili kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilimlerin Sınıflandırılması | İlgili Kaynaklar |
10 | Bilimlerin Sınıflandırılması | İlgili kaynaklar |
11 | Bilim, Bilimcilik (Bilimizm), İdeoloji, Etik ve Din İlişkileri, Bilim ve Paradigmalar | İlgili kaynaklar |
12 | Viyana ve Frankfurt Düşünce Okulları | İlgili kaynaklar |
13 | Ara Sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
14 | Yirminci ve Yirmi Birinci Yüzyıllarda Bilim Eleştirileri | İlgili kaynaklar |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Sınav Hazırlığı |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|