Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretmenlik Uygulaması 2FBO4302510260
ÖnkoşullarFBO4301
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüAslı GÖRGÜLÜ ARI
Dersi Veren(ler)Bayram COŞTU, Gülhan BAKIRDERE, Hakan AKÇAY, Ünsal UMDU TOPSAKAL, Gülbin Özkan, Mutlu Şahin, Aslı GÖRGÜLÜ ARI, Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıRumeysa BEDİROĞLU, Aslı Koçulu
Dersin Amacı-Dersin genel amacı öğretmen adayının bir okulda yürütülen kendi alanı ile ilgili dersler ve ders dışı etkinlikler konusunda deneyim kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiAlana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar.
  2. Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular.
  3. Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
  4. Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
  5. Ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-135555
PÇ-234444
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-634444
PÇ-7-----
PÇ-825555
PÇ-9-----
PÇ-1025555
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrencilerin Okula Gitmesi ve Programın Oluşturulması
2EBA konu anlatım ve etkinliklerinin incelenmesi
3Kaynaştırma Öğrencileri İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) Hazırlama Konusunda Bilgi Edinme
4Öğretmenlerin yer alabileceği projelerin incelenmesi (Tübitak e-twining vs.)
5Eğitim teknolojilerinin kullanılması ve alana özgü dijital ders içeriklerinin oluşturulması
6Ölçme değerlendirme uygulamaları ve öğrenci gelişim dosyalama süreçlerinin incelenmesi
7Kuramsal bir temele göre örnek sınav hazırlama
8Ara Sınav 1
9Öğretmen adayının bir öğretim yöntemine göre örnek bir planlaması
10Mikro Öğretim Aşama 1
11Mikro Öğretim Aşama 2
12DERS ANLATIMI
13 DERS ANLATIMI
14DERS ANLATIMI
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama440
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev160
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok