Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması 2 | FBO4302 | 5 | 10 | 2 | 6 | 0 |
Önkoşullar | FBO4301 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Dersi Veren(ler) | Bayram COŞTU, Gülhan BAKIRDERE, Hakan AKÇAY, Ünsal UMDU TOPSAKAL, Gülbin Özkan, Mutlu Şahin, Aslı GÖRGÜLÜ ARI, Mustafa Arslan |
Asistan(lar)ı | Rumeysa BEDİROĞLU, Aslı Koçulu |
Dersin Amacı | -Dersin genel amacı öğretmen adayının bir okulda yürütülen kendi alanı ile ilgili dersler ve ders dışı etkinlikler konusunda deneyim kazanmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar.
- Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular.
- Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
- Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
- Ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin Okula Gitmesi ve Programın Oluşturulması | |
2 | EBA konu anlatım ve etkinliklerinin incelenmesi | |
3 | Kaynaştırma Öğrencileri İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) Hazırlama Konusunda Bilgi Edinme | |
4 | Öğretmenlerin yer alabileceği projelerin incelenmesi (Tübitak e-twining vs.) | |
5 | Eğitim teknolojilerinin kullanılması ve alana özgü dijital ders içeriklerinin oluşturulması | |
6 | Ölçme değerlendirme uygulamaları ve öğrenci gelişim dosyalama süreçlerinin incelenmesi | |
7 | Kuramsal bir temele göre örnek sınav hazırlama | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğretmen adayının bir öğretim yöntemine göre örnek bir planlaması | |
10 | Mikro Öğretim Aşama 1 | |
11 | Mikro Öğretim Aşama 2 | |
12 | DERS ANLATIMI | |
13 | DERS ANLATIMI | |
14 | DERS ANLATIMI | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|