Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitim Programları | OKL2121 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitim programlarına yönelik farkındalık oluşturmak ve okul öncesi eğitim programına uygun sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik mesleği Genel yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Alan eğitimi, eğitimin temelleri, çocukların gelişimi ve öğrenme özellikleri ve erken çocukluk dönemine özgü olan öğretim bilgisine sahiptir. - Program kazanımlarına, çocukların bireysel farklılıklarına, ihtiyaçlarına, özelliklerine dayalı olarak gelişimlerini desteklemeye yönelik öğretim ilkelerine ve alan öğretimine uygun öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri belirler ve etkinlikleri tasarlar. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması ve istasyon yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Alanları ile ilgili seçtiği bir dersin belirtke tablosunu hazırlama, seçtiği ders ile ilgili farklı soru madde tiplerine uygun soru hazırlama, verilen bir teste ait sonuçların madde ve test analizlerini yapma, performans görevi hazırlama, rubrik geliştirme, vb.). Proje kapsamında, ölçme araçlarının geliştirilip uygulanmasına yönelik performansa dayalı bir çalışma yapılır (Örn. 3-4 kişilik öğrenci gruplarının kendi alanı ile ilgili seçtiği bir ders/konu için bir belirtke tablosu hazırlayıp ona uygun 20-30 soruluk çoktan seçmeli test geliştirmesi, uygulaması, sonuçları analiz edip raporlaştırarak dönem sonunda teslim etmesi). |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Okul öncesi eğitim programının önemini kavrar.
- Okul öncesi eğitim programının ilkelerini ve öğelerini kavrar.
- Okul öncesi eğitim programında günlük planda yer alan etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Çocuk merkezli etkinlik hazırlamada önemli noktaları kavrar.
- Okul öncesi eğitim programında eğitim durumu, günlük eğitim akışı planı ve aylık planın hazırlanmasında deneyim sahibi olur.
- Bağımsız ve bütünleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilme becerisini geliştirir.
- Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak etkinlik hazırlama becerisini kazanır.
- Okul öncesi eğitim programını değerlendirmede farklı değerlendirme yöntemlerini kullanır.
- Sınıf içi etkinlik planlama çalışmalarına yaratıcı bakış açısı ile değerlendirerek katkıda bulunur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-12 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-13 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-16 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul Öncesi Eğitim Programının önemi, ilkeleri ve ögeleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | İlgili Kaynaklar |
3 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler ve ortam özellikleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Okul Öncesi Eğitim Programı Hazırlarken Dikkate Alınması Gereken Temel Noktalar | İlgili Kaynaklar |
5 | Aylık Eğitim Planı, Günlük Eğitim Akışı Ve Etkinlik Planı İnceleme Çalışması | İlgili Kaynaklar |
6 | Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun Etkinlikler Planlama | İlgili Kaynaklar |
7 | Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun Etkinlikler Planlama | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili Kaynaklar | |
10 | Planlanan Etkinliklerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanması | İlgili Kaynaklar |
11 | Planlanan Etkinliklerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanması | İlgili Kaynaklar |
12 | Program uygulamalarının sunulması ve değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
13 | Program uygulamalarının sunulması ve değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
14 | Program uygulamalarının sunulması ve değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 17 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|