Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | OKL2101 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Sami TOPÇU |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- 1. Okul öncesi dönemde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar.
- 2. Bilimsel süreç becerilerinin önemini açıklar.
- 3. Çocuklarda bilimsel süreç becerilerini geliştirme yollarını açıklar.
- 4. Okul öncesinde fen eğitiminin önemini açıklar.
- 5. Okul öncesinde fen konularını kullanarak etkinlik hazırlama becerisini kazanır.
- 6. Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular.
- 7. Fen etkinliklerini değerlendirme becerisini kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-15 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-16 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi | İlgili Kaynaklar |
2 | Fen eğitiminde ilke ve standartlar | İlgili Kaynaklar |
3 | Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünme becerileri | İlgili Kaynaklar |
4 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | İlgili Kaynaklar |
6 | Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi | İlgili Kaynaklar |
7 | Temel fen eğitimi kavramları | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav 1 | İlgili Kaynaklar |
10 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) | İlgili Kaynaklar |
11 | Fen etkinlikleri planlama | İlgili Kaynaklar |
12 | Fen etkinlikleri planlama | İlgili Kaynaklar |
13 | Fen etkinlikleri uygulama-değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
14 | Fen etkinlikleri uygulama-değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 14 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|