Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim | OKL1042 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | 0-36 ay çocukların gelişimine ilişkin kavram ve ilkeler, 0-36 ay çocukların gelişim özellikleri, 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler gelişimin temel kavramları ve ilkelerini açıklar.
- Öğrenciler doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri açıklar.
- Öğrenciler yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme) özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini açıklar.
- Öğrenciler 0-36 ay çocuğunun gelişim alanlarını (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özelliklerini , özbakım becerilerini açıklar.
- Öğrenciler 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesini özetler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
2 | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
3 | Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
4 | Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
5 | Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme) | 1 ve 2 nolu kaynak |
6 | Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi | 1 ve 2 nolu kaynak |
7 | 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; | 1 ve 2 nolu kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | sınav |
10 | 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; | 1 ve 2 nolu kaynak |
11 | 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1 ve 2 nolu kaynak |
12 | 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1 ve 2 nolu kaynak |
13 | 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1 ve 2 nolu kaynak |
14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | 1 ve 2 nolu kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|