Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bebeklik Döneminde Gelişim ve EğitimOKL104225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin Amacı0-36 ay çocukların gelişimine ilişkin kavram ve ilkeler, 0-36 ay çocukların gelişim özellikleri, 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiGelişimin temel kavramları ve ilkeleri; Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Yıldız Bıçakçı, M. (Editör), Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap, Ankara, 2015.
  • Berk, E. L. , Bebekler ve Çocuklar: Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2015.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler gelişimin temel kavramları ve ilkelerini açıklar.
  2. Öğrenciler doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri açıklar.
  3. Öğrenciler yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme) özelliklerini açıklar.
  4. Öğrenciler bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini açıklar.
  5. Öğrenciler 0-36 ay çocuğunun gelişim alanlarını (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özelliklerini , özbakım becerilerini açıklar.
  6. Öğrenciler 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesini özetler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri1 ve 2 nolu kaynak
2Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri1 ve 2 nolu kaynak
3Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri1 ve 2 nolu kaynak
4Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri1 ve 2 nolu kaynak
5Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme)1 ve 2 nolu kaynak
6Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi1 ve 2 nolu kaynak
70-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri;1 ve 2 nolu kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ara Sınavsınav
100-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri;1 ve 2 nolu kaynak
110-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.1 ve 2 nolu kaynak
120-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.1 ve 2 nolu kaynak
130-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.1 ve 2 nolu kaynak
14Tartışma, Araştırma ve Sunum1 ve 2 nolu kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev125
Sunum/Jüri15
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev125
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok