Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sosyodilbilim ve Dil ÖğretimiING226025200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüGülümser Efeoğlu
Dersi Veren(ler)Gülümser Efeoğlu
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSosyodilimin yabancı dil öğretiminde kullanım alanlarının tanıtılması
Dersin İçeriğiDilin, konuşulduğu toplum bağlamında incelemesi olarak tanımlandığı bu derste toplum dilbilimin inceleme alanları ve biçimleriyle ilgili bilgiler verilir; öğrencilere toplumda dilin değişik kullanımlarının olduğunu ve bunların bölgeye, toplumsal sınıflara ve etnik kökenlere göre nasıl değiştiği aktarılır; dersin sonunda öğrenciler bir toplumda dil kullanımının nasıl değiştiğini dil öğretimiyle toplumdilbilimin nasıl ilişkilendirildiğini kavrayabilecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Hornberger, N. H., & McKay, S. L. (Eds.). (2010). Sociolinguistics and language education. Multilingual Matters.
Opsiyonel Program BileşenleriMEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,2,4,5,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,3,4 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,2,3,4

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, temel toplum dilbilim kavramları ve modellerini bilir.
  2. Öğrenciler, toplum dilbilimin inceleme alanlarını açıklayabilir.
  3. Öğrenciler, bir toplumda dil kullanımının nasıl değiştiğini bilir.
  4. Öğrenciler, dil öğretimiyle toplum dilbilimin nasıl ilişkilendirildiğini bilirler.
  5. Öğrenciler, çok dillilik ile toplumbilimin nasıl etkileştiğini bilirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1---1-
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-1055555

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Toplumbilime Giriş
2Dil Öğretiminde Toplumbilimİlgili bölüm
3Dil ve Toplumİlgili bölüm
4Dil ve Toplumİlgili bölüm
5Dil ve Toplumİlgili bölüm
6Dil ve Değişkenlikİlgili bölüm
7Dil ve Değişkenlikİlgili bölüm
8Ara Sınav 1
9
10Dil ve Etkileşimİlgili bölüm
11Dil ve Etkileşimİlgili bölüm
12Dil ve Kültürİlgili bölüm
13Dil ve Kültürİlgili bölüm
14Dil ve Kültürİlgili bölüm
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1310
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar250
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması131
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)224
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok