Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kitle İletişiminde İngilizce | ING2240 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent Arif Güleç |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere kitle iletişim araçlarında kullanılan İngilizce özel dil unsurlarını tanıtmak ve hedef dilin kültürünü yansıtırken kullanılan dili analiz etme becerilerini geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenciler, gazete, dergi türleri gibi hem yazılı hem elektronik uluslar arası kitle iletişim araçlarını, bunların türlerini tanıyacak; uluslararası kitle iletişim araçlarında İngilizce’deki özel dil unsurlarının farkında olup ve onları kullanma becerilerini geliştirecekler; editör mektupları, makaleler ve köşe yazılarını çözümleme, analiz etme, ana fikri bulma becerisi kazanacak ve rapor yazabilecek; kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslayabilecek; kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu yazacak; aynı zamanda hedef dilin kendi kültürünü yansıtırken dilini nasıl kullandığını da örneklerle analiz edecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 6 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 2, 3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1, 2, 3 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 6. Her ders, bir ders kitabı bölümünün tamamlanmasına göre tasarlanmıştır. Gruplar ve çiftler halinde öğrenciler, okuma temelli etkinlikler, çok çeşitli kurs kitabı alıştırmaları ve genişletilmiş kelime odaklı tartışmalar yoluyla akademik kelime bilgilerini genişletir ve çeşitlendirir. Tematik sunumlar ve kavram küplerinin kullanımı, kelime sihirbazları, oyunlaştırılmış aktiviteler ve diğer tekrar egzersizleri gibi genişletilmiş kelime odaklı iletişim görevleri, öğrenciye eğitsel pratik ve hedef dili tekrarlamak ve gözden geçirmek için eğlenceli bir yol sağlar. Öğretmen değerlendirme ve öğrenci kavrama ve başarısının değerlendirilmesi, bir ara sınav, bir final sınavı, bir sözlük ödevi ve bir grup sunumunu içerir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İletişimle ilgili temel kavramları açıklarayabilir, iletişimin bileşenlerini analiz edebilir,
- Kitle iletişiminde kullanılan dil unsurlarını ayırt edebilir.
- Farklı metin türlerini analiz edebilir.
- Kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet gibi metinler üretebilir.
- Hedef dilde kültür bileşenlerini analiz edebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kursun amaçlarının ve öğrenme sonuçlarının tanıtılması, eğitmen beklentileri, kişisel sözlük ödevi, ders kitabı ve sözcüksel öğrenme stratejileri | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet |
2 | Bölüm 1: Teknoloji ve Toplum & Bölüm 4: Strateji Uygulaması | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet |
3 | Bölüm 2: Sosyal Deneyim ve Kişisel Gelişim | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet/Bölüm 1 Kişisel Sözlük Girişi |
4 | 3. Bölüm: Ailenin Değişen Doğası | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet/Bölüm 2 Kişisel Sözlük Girişi |
5 | Tamamlayıcı kelime öğrenme stratejisi uygulaması; Bölüm 8: Strateji Uygulaması; & Bölüm 12: Strateji Uygulaması | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet/Bölüm 3 Kişisel Sözlük Girişi |
6 | Bölüm 5: Tüketiciyi Etkilemek & Bölüm 16: Strateji Uygulaması | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet |
7 | Bölüm 6: Kim Ne Satın Alır? Ailenin Etkisi | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet/Bölüm 5 Kişisel Sözlük Girişi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bölüm 7: Kendimizi Nasıl Görüyoruz | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet/Bölüm 6 Kişisel Sözlük Girişi |
10 | Bölüm 20: Strateji Uygulaması; Bölüm 24: Strateji Uygulaması; ve Bölüm 28: Strateji Uygulaması | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet/Bölüm 7 Kişisel Sözlük Girişi |
11 | Bölüm 13: Satılık Su | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet |
12 | Bölüm 14: Aral Denizi - Çevresel Bir Felaket | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternetBölüm 13 Kişisel Sözlük Girişi |
13 | Grup projesi sunumu (Bölüm 1) | Sunuma hazırlık |
14 | Grup projesi sunumu (Bölüm 2) | Sunuma hazırlık |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Yazılı sınav için çalışma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 10 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 7 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | 2020 Covid-19 salgını ve ardından Türkiye'deki tüm eğitim kurumlarının yüz yüze eğitime ara vermesi sonucunda bu ders için gerekli öğrenci çalışması değiştirilmiştir. Öğrenciler grup sunumlarını 'Covid-19' sözcük setiyle ilgili bir eğitim videosu olarak tamamlamışlardır. Bu projeden kaynaklanan çeşitli aşamalar ve çalışmalar 'Kitle İletişiminde İngilizce' dersi için ara sınav, final sınavı, kişisel sözlük ödevi ve grup proje sunumu olarak değerlendirilmiş ve notlandırılmıştır. |
---|