Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Edimbilimi ve Dil Öğretimi | ING2030 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | Burcu ÜNAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Edimbilimin yabancı dil öğretiminde kullanım alanlarının tanıtılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi; incelik kuramını İngilizce öğretimine uygulama; İngilizce'deki duruma bağlı sözcelerin öğretimi için malzeme hazırlama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel edimbilim kavramlarını ve modellerini bilir.
- İncelik kuramını İngilizce öğretimine uygulayabilir.
- İngilizce'deki duruma bağlı sözcelerin öğretimi için malzeme hazırlayabilir
- Pragmalinguistik ve sosyopragmatik bilgisi gelişir.
- Sözeylemleri kavrayabilir ve üretebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edimbilime Giriş | |
2 | Dil Öğretiminde Edimbilim | Ünite 1’in okunması |
3 | Edimbilimde Araştırmalar | Ünite 2 ve 3’ün okunması |
4 | Edimbilimin Sınıf Temelli Öğreniminde Çalışmalar | Ünite 4'ün okunması |
5 | Edimbilimin Sınıf Temelli Öğreniminde Çalışmalar | Ünite 5 ve 6'nın okunması |
6 | Edimbilimde Öğretimin Etkisi | Ünite 7'nin okunması |
7 | Edimbilimde Öğretimin Etkisi | Ünite 8’in okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Edimbilimde Öğretimin Etkisi | Ünite 10’un okunması |
11 | Edimbilimde Öğretimin Etkisi | Ünite 11’in okunması |
12 | Edimbilim Yetisinin Değerlendirilmesi | Ünite 12’nin okunması |
13 | Edimbilim Yetisinin Değerlendirilmesi | Ünite 13’ün okunması |
14 | Edimbilim Yetisinin Değerlendirilmesi | Ünite 14’ün okunması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 24 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|