Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi, programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim İngilizce Dersi 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Öğretim Programı
- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce Dersi Öğretim Programı İlkokul ve Ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
- Council, B. (2013). Turkey national needs assessment of state school English language teaching. Ankara: Mattek.
- Council of Europe. Council for Cultural Co-operation. Education Committee. Modern Languages Division. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.
- Çelik, S., & Türkan, S. (2014). Assessment and evaluation in EFL: Classroom methods, assessment tools, and the instructional implications of high-stakes exams. In S. Çelik (Ed.), Approaches and principles in English as a foreign language (EFL) education (pp. 419-428). Eğiten.
- Hunkins, F. P. & Ornstein, A. C. (2016). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Pearson Education.
- Nagy, I. K. (2019). In between Language Teaching Methods: Do We Need (to Know About) Methods at All?. Acta Universitatis Sapientiae, Philologica, 11(3), 119-139.
- Parab, V. V., & Vitthal, V. (2015). Innovative techniques, methods & trends in English language teaching. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 20(6), 40-44.
- Rahimi, M., & Pourshahbaz, S. (Eds.). (2018). English as a Foreign Language Teachers' TPACK: Emerging Research and Opportunities: Emerging Research and Opportunities. IGI Global.
- Surkamp, C., & Viebrock, B. (2018). Teaching English as a Foreign Language. JB Metzler.
- Zengin, Ö., & Aksu, M. (2017). A Review Study on the Integration of Technology into Foreign Language Education in Turkey. Journal of Faculty of Educational Sciences, 50(2).
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. Ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem-teknikleri: Bu derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, işbirlikçi öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme-Değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. Değerlendirmede ödevler, proje çalışması, ara sınav ve final dikkate alınmaktadır. |