Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim | ING1452 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu, Burcu ÜNAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin eleştirel okuma ve analiz becerilerinin gelişimini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları irdeleyerek özetleyebilme ve/veya raporlayabilme; çalışmaları kendi bağlamı çerçevesinden inceleyebilme ve bilginin yerelleştirilmesi; aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırma ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinlerini üretebilme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İngiliz Dili Eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları eleştirel olarak irdeleyebilir.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında güncel çalışmaları özetleyerek raporlayabilir.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında seçilen örnek çalışmaları kendi bağlamında inceleyebilir.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında yapılan çalışmaları yerelleştirebilir.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri sentezleyerek özgün metin üretebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirel okuma nedir | İlgili bölüm |
2 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
3 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
4 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
5 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
6 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
7 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | |
10 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
11 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
12 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
13 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
14 | Yazın metinlerinde eleştirel okuma yöntemleri | İlgili bölüm |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|