Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazma Becerileri 2 | ING1322 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ferda İlerten |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının yazma becerilerini ileri düzeyde geliştirmelerini ve akademik programlarında eleştirel düşünmelerini ve yazılı dili etkin kullanmalarını sağlamaktır. Deneme düzeyinde kompozisyon becerileri kazanırken, çeşitli retorik modlarda akademik metin üretmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, gözden geçirme becerileri, dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması, neden veya sonuç denemesi yazma, tartışma metni yazma, süreç analizi metni yazma, görüş bildiren metin yazma, bilgilendirici ve araştırma raporlarını analiz etme. İleri düzeyde dilbilgisi becerileri ve akademik sözcük bilgisi geliştirme etkinlikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. C3. İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. C4. Kişisel ve mesleki gelişim: Öz değerlendirme yaparak kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,5,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1, 2,3,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik):1,6,7 (Alana Özgü Yetkinlik): 1,2,7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, etkinlik odaklı grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınavlar ve yıl sonu sınavı dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Akranları ile iş-birliği içinde çalışabilir.
- Yazma işleminin adımlarını kullanır (ön yazma, anahat, taslak oluşturma, düzeltme, düzenleme)
- Sebep ve sonuç, tartışma, süreç analizi ve görüş dahil olmak üzere çeşitli retorik modlarda kompozisyonlar yazar
- Araştırma ve dokümantasyon dahil olmak üzere yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır
- İçerik, organizasyon, kelime seçimi, dilbilgisi, imla ve noktalama işaretlerini iyileştirmek için yazılı metinleri gözden geçirir ve düzenler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilgisi incelemesi, hata analizi, yorumlama | İlgili kaynakların okunması |
2 | Gözden geçirme becerileri. Dilbilgisi yapıları bilgisinin uygulanması. | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Bir neden veya sonuç denemesi yazma: Belirli bir konunun nedenlerini veya etkilerini açıklama ve sunma | İlgili kaynakların okunması |
4 | Bir neden veya sonuç kompozisyonu yazma: Uygun bir neden veya sonuç organizasyon modeli uygulama | İlgili kaynakların okunması |
5 | Tartışma metni yazma: Net bir bakış açısı oluşturarak tez cümlesi oluşturmak | İlgili kaynakların okunması |
6 | Tartışma metni yazma: Tartışma metni için uygun bir yapı kullanma | İlgili kaynakların okunması |
7 | Süreç analizi metni yazma: Yöneltmeli ve bilgilendirici süreç analizi metni oluşturma | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öz-değerlendirme, akran-değerlendirme çalışmaları. Sözcük bilgisi çalışmaları | İlgili kaynakların okunması |
10 | Ara-sınav | İlgili kaynakların okunması |
11 | Görüş bildiren metin yazma: Fikir vermek ve karşıt görüşü sunmak için kullanılabilecek faydalı ifadeler | İlgili kaynakların okunması |
12 | Görüş bildiren metin yazma: Konuyla ilgili bakış açıları sunmak ve nedenlerle ve / veya örneklerle desteklemek | İlgili kaynakların okunması |
13 | Rapor yazma: Bilgilendirici raporlar | İlgili kaynakların okunması |
14 | Rapor yazma: Araştırma raporları | İlgili kaynakların okunması |
15 | İlgili kaynakların okunması | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 70 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|