Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okuma Becerileri 2 | ING1312 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semin Kazazoğlu |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin okudukları metinlere farklı bakış açılarından bakabilmelerini ve onların üst düzey düşünme becerileri geliştirmek yoluyla metinlerdeki derin anlamların farkına varabilmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapma ve satır aralarındaki anlamı kavrama çalışmaları; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilme; okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilme; okurun çıkardığı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler metindeki açık ve örtük düşüncelerin farkına varır.
- Öğrenciler metinden kanıt göstererek nasıl mantıklı yorumlar ve sonuçlar çıkarabilir.
- Öğrenciler metinde yer alan konu ve açık/örtük ana fikri nasıl anlayacaklarını kavrarlar.
- Öğrenciler metindeki önemli ve önemli ve/veya küçük detayların farkına varırlar.
- Öğrenciler eleştirel anlama becerilerini geliştirirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Ders izlencesinin irdelenmesi | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
2 | Metinlerde konu ve ana fikir | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
3 | Ana fikirlerin desteklenmesi: Minor ve majör detaylar | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
4 | Belirle ve değerlendir: Gerçek / Fikir-düşünce | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
5 | Belirle ve değerlendir: Gerçek, fikir, gerekçeli yargı, bilgi | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
6 | Belirle ve değerlendir: Yorumlar, çıkarımlar | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
7 | Belirle ve değerlendir: Tümevarımlı-tümdengelimli akıl yürütme, mantık hatası | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma | |
10 | Önemli fikirler ve detaylar belirlemek için etin özelliklerini tanıma ( Örnek: koyu yazılmış başlıklar, italik kelimeler, tablolar, resimler) | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
11 | Metin Türleri | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
12 | Metin Analizi : Sosyal Bilimler | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
13 | Metin Analizi : Fen Bilimleri | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
14 | Metin Analizi : Sağlık Bilimleri | Ders Notları, Kitaplar, Çeşitli İnternet Siteleri |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 5 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|