Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretim Programları | FBO2172 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Sami TOPÇU |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Sami TOPÇU |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu |
Dersin Amacı | To examine the curriculum in depth, to comprehend its aims, to analyze the approaches it has adopted |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, sunuş yoluyla öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim programlarının amaçlarını, yapısını ve perspektifini kavrar.
- Fen öğretim programının temellerini bilir.
- Fen öğretim programının öğrenme alanlarını ve ünitelerini bilir.
- Fen öğretim programına uygun mühendislik ve girişimcilik uygulamaları geliştirir.
- Fen öğretim programında kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar | İlgili Kaynak |
2 | Fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | İlgili Kaynak |
3 | Güncel öğretim programının yaklaşımı, içeriği, öğrenme ve alt öğrenme alanları, geliştirmeyi amaçladığı beceriler, ölçme değerlendirme yaklaşımları | İlgili Kaynak |
4 | 3. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
5 | 4. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
6 | 5. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
7 | 6. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 6. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
10 | 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
11 | 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
12 | Ara Sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
13 | 8. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
14 | 8. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı | İlgili Kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|