Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Türk El Sanatları | SNF2070 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Geleneksel Türk el sanatlarının önemini ve kültürdeki yerini kavrar |
---|---|
Dersin İçeriği | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar; geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları; Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar; geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları; geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
- Geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları hakkında tartışır.
- Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur.
- Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik v
- Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | 1 | 2 | - | - |
PÇ-2 | 2 | 1 | - | 2 | - |
PÇ-3 | - | - | 4 | - | 3 |
PÇ-4 | 3 | 3 | - | - | 2 |
PÇ-5 | 2 | - | - | 1 | - |
PÇ-6 | 4 | 3 | 2 | - | 1 |
PÇ-7 | - | 2 | - | 1 | 3 |
PÇ-8 | 1 | - | 3 | - | 2 |
PÇ-9 | 1 | 3 | - | 2 | - |
PÇ-10 | - | - | 2 | - | - |
PÇ-11 | 1 | 2 | - | 1 | 3 |
PÇ-12 | - | - | 3 | - | - |
PÇ-13 | 1 | - | - | 2 | 2 |
PÇ-14 | - | 2 | 1 | - | 1 |
PÇ-15 | 2 | - | - | 2 | - |
PÇ-16 | - | - | 5 | 4 | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Geleneksel Türk sanatlarının önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Ahilik ve Lonca Teşkilatı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|