Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı bireyin ve iş yaşamının sürekli ve öngörülemez bir şekilde değişimine dayalı olarak kariyer gelişiminin dinamik bir süreç olarak ele alınmasıdır. Ayrıca yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecek yaklaşım ve yardım hizmetlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejilerin tartışılması da dersin amaçları içindedir. |
Dersin İçeriği | Kariyer Ve Meslek Gibi Temel Kavramlar; Kariyer Danışmanlığının Tarihsel Gelişimi; Kariyer Konusundaki Klasik Ve Güncel Kuramlara Dayalı Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Sharf, R.S. (2018). Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer Danışmasına Uygulanması, Edt. Feride Bacanlı ve Kemal Öztemel, Ankara: Pegem Akademi
- Özyürek, R. (2013). Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Kuramları, Ankara: Nobel Yayınevi
- Ünsal, P. (2014). Kariyer Gelişim Kuramları ve Kariyer Danışmanlığı, Ankara: Nobel Yayınevi
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
1. Okulda sorumluluğunu üstlendiği her bir öğrencinin mezuniyetine kadar hedef belirlemesine ve karar vermesine yardım etmek amacıyla sistematik ve periyodik görüşmeler yapar.
2. Öğrencilerin karar vermelerine yardımcı olmak amacıyla veli, öğretmen ve diğer ilgililerle işbirliği yapar.
3. Mesleki gelişime yönelik (meslek ve eğitim alanı bilgileri, iş bulma becerileri, özgeçmiş yazma, iş görüşmeleri gibi) konularda; materyal hazırlama, seminer, konferans ve benzeri bilgilendirmeye yönelik gelişim dönemi özelliklerine uygun bireysel ve grup rehberliği etkinlikleri gerçekleştirir.
4. Hizmet alanların bulundukları ortama/duruma (eğitim programı, iş, staj ve benzeri) uyum sağlamaları ve potansiyellerini ortaya koymalarına yönelik bireysel ve grup rehberliği uygulamalarını yürütür.
5. Hizmet alanların işgücü piyasasını tanımaları için fuar, sergi, kamu ve özel kurum ve kuruluş ziyaretleri, gözlem, bilgilendirme ve benzeri etkinlikleri düzenler veya düzenlenmesine katkı verir.
6. Hizmet alanların yetenek, ilgi, mesleki değer ve kişilik özellikleri hakkında kendilerini tanımalarına, özelliklerine uygun seçenekleri görmelerine yönelik uygulamalar yapar.
7. Hizmet alanların olası meslek seçenekleri arasından uygun seçimler yapmaları ve bu seçimlere ilişkin planlamaları gerçekleştirmelerine yardım eder.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır.
|