Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocuk İstismarı ve İhmaliRPD119035300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı
Dersin KoordinatörüM. Engin DENİZ
Dersi Veren(ler)M. Engin DENİZ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin çocuk istismarını anlamasını, istismara uğramış çocukları fark etmesini, gerekli terapötik yardım ve hukuksal sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiÇocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen.
  • Gürhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları bilir.
  2. Evrensel çocuk hakları sözleşmesinin içeriğini öğrenir.
  3. Ülkemizde çocuk haklarını koruyan yasaları bilir.
  4. İstismar ve ihmale uğramış çocukla kurulan terapötik ilişkide dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir.
  5. İstismar durumu ile karşılaştığında izlemesi gereken yolu ve yasal yükümlülüklerini bilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-15---5
PÇ-2-5--5
PÇ-35-5-5
PÇ-4---55
PÇ-55--55
PÇ-6-555-
PÇ-7-5---
PÇ-8555-5
PÇ-95---5
PÇ-10-54-5
PÇ-114-5--

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çocuk istismarı ve ihmaliyle ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okunması
2Çocuğun temel ve onu yetişkinden ayıran özellikleriİlgili kaynakların okunması
3Evrensel çocuk haklarıİlgili kaynakların okunması
4İhmal ve istismar türleri- Duygusal istismarİlgili kaynakların okunması
5İhmal ve istismar türleri-Fiziksel istismarİlgili kaynakların okunması
6İhmal ve istismar türleri-Cinsel istismarİlgili kaynakların okunması
7İstismara ve ihmale uğrayan çocuğu tanımaİlgili kaynakların okunması
8Ara Sınav 1
9Çocuk istismarı ve ihmaliyle karşılaşan psikolojik danışmanın yasal yükümlülükleri ve izlemesi gereken adımlarİlgili kaynakların okunması
10 İstismara ve ihlame uğrayan çocukla ilk görüşmeİlgili kaynakların okunması
11İstismar ve ihmale uğrayan çocuğa terapötik yardım süreciİlgili kaynakların okunması
12Çocuk ihmali ve istismarına karşı koruyucu önlemlerİlgili kaynakların okunması
13Çocuk izlem merkezleriİlgili kaynakların okunması
14Genel tekrarİlgili kaynakların okunması
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev138
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok