Dersin Amacı | Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda olası bir kriz durumuna nasıl müdahale edecekleri konusunda işlevsel bir bilgi donanımı sağlar. |
Dersin İçeriği | Kriz Kavramı
Kriz Türleri
Kriz Durumları
Krize Müdahalenin Amaçları
Krize Müdahale Modelleri
Kriz Danışması
Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin Aşamaları
Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin İlke ve Teknikleri
Kriz Vak’a Örnekleri
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - • 1) Özgür Erdur-Baker Türkan Doğan (2018). Kriz Danışmanlığı
• 2)Tammi D Kolski Arthur E Jongsma Jr Rick A Myer (2016). Kriz Danışması ve Travmatik Olaylarda Tedavi Planlayıcısı (Çev:Zeynep Deniz Yöndem). Ankara: Nobel
• 3)Bahar Mete Otlu (2011). Okul Psikolojik Danışmanlarının Krize Müdahalede Kullandıkları Başaçıkma Stratejilerinin İncelenmesi: İzmir İl Örneği. Yayınlanmamış Dr. Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü
• 4) Burl E. Gilliland VE Richard K. James (1988). Crisis Intervention Strategies. California: Brooks/Cole Publishing Company.
• 5) Crisis Counseling - American Counseling Association, https://www.counseling.org
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
• Bireyle psikolojik danışma yapmak
• Grupla psikolojik danışma yapmak
• Uygun hizmete ve/veya uzmana yönlendirmek
• Kritik yaşam olayları yaşayan öğrencilere yardım etmek
• Kritik yaşam olayları yaşandığında okul ve topluma yönelik olarak alanında liderlik yapmak
• Öğrencileri ilgili kurumlara sevk etmek
• Konsültasyon/müşavirlik yapmak
• İlgililerle iş birliği yapmak
• Kurumsal ve kişisel bilgilerin gizliğini ve güvenliğini sağlamak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|