Dersin Amacı | Bu dersin amacı bağımlığı teorik bilgiler kapsamında tartışmak ve bağımlılığın önlenmesi için varolan hizmetlerle ilgili bilgilendirmek yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bağımlılığın tanımı, kapsamı ve sınıflandırılması
Madde bağımlılığı ve madde kullanım sorunları
Yasal ve yasal olmayan maddeler
Madde kullanımının yol açtığı ruhsal bozukluklar
Alkol ve alkol kullanım sorunları
Alkol bağımlılığı
Hallüsinojenler, Narkotikler, Uyarıcılar ve kullanım etkileri
Teknoloji kullanım sorunları
Teknoloji bağımlılığı
Devlet politikası ve hukuki süreç
Bağımlılığın önlenmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Öztürk, O. ve Uluşahin, A. (2015). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri
Ercan, Y. H. (2013). Bağımlılık Tedavisinde Egzersiz Terapisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Tarhan, N. ve Nurmedov, S. (2011). Bağımlılık. İstanbul: Timaş Yayınları.
Köroğlu, E. (2011). Psikiyatri el kitabı. Ankara: HYB Yayın.
Ögel, K. (2014). Bağımlı Aileleri İçin Rehber Kitap. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Çocuk ve insan haklarını gözetir.
• Öğrencilerin kişisel gelişimlerini ve geleceğini planlamada rehberlik yapar.
• İnsan ilişkilerinde empati ve hoşgörüyü esas alır.
• Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir.
• Türkiye Cumhuriyetinin Anayasasının içeriğini açıklar.
• Türkiye ve dünya gündemini takip eder.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan
• Toplumun ve dünyanın gündeminde olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
• Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
• Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
• Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
• Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir. |