Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | EGT2240 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İbrahim KOCABAŞ |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ, Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | Yunus Emre ÖMÜR |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir: Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler.
- Öğrenci, toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, istihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınmada kültürel mirasın aktarılmasının önemini kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel ekonomik kavramları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | İnsan gücü planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Sürdürülebilirlik kavramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Beşeri sermaye ve eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Göç, eğitim ve kalkınma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Küreselleşme bağlamında eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yaşamboyu öğrenme ve insan gücü planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|