Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | EGT2230 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Bülent ALCI, Banu Yücel Toy |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul;okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder.
- Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde nasıl kullanacağını ifade eder.
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisini ifade eder.
- Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını ifade eder.
- Öğrenci, Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar.
- Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program dışı faaliyet kavramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Program dışı faaliyet türleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyonu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Program dışı faaliyetler ve duygusal | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | |
10 | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyet | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Dersin değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|