Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Dışı Öğrenme OrtamlarıEGT212024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Davut HOTAMAN
Asistan(lar)ıBüşra Tombak İlhan
Dersin AmacıOkul Dışı Öğrenme Ortamlarını Tanıtmak
Dersin İçeriğiOkul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarını tanır.
  2. Öğrenci, öğrenme açısından okul dışı ortamların önemini fark eder.
  3. Öğrenci, okul dışı ortamları sıralar.
  4. Öğrenci, okul dışı ortamları derslere göre sınıflar
  5. Öğrenci, okul dışı ortamları açıklar.
  6. Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarının “öğrenci öğrenmelerindeki önemini” açıklar.
  7. Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarını mesleki yaşamında kullanmayı alışkanlık haline getirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Kütüphanelerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Müzelerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Sanat Müzeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Bilim ve Teknoloji Müzeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Tarih Müzeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Geziler/Doğa Etkinlikleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Botanik Parkları
10Botanik Parklarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Sanayi Kuruluşlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Milli Parklarİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Kitap Fuarlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Tarihsel Anıtlarİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri115
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok