Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim öğretim sürecinde müzeleri etkili öğrenme alanı olarak kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmak ve müzelere karşı olumlu tutum geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik oluşturur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Ayokur, A. (2015). Müzelerde Bilgi Yönetimi. (1st
Edition), Koc University Publications.
- Burnham R. & Kai-Kee; E. (2014). Müze Dersleri.
(Trans: Aylin Onocak), (1st Edition), Koc
University Publications.
- Komisyon, (2010). İstanbul Müzeleri ve Yakın Çevre
Müzeleri. (1st Edition), Uranus Publications.
- Komisyon, (2001). Kent, Toplum, Müze, Deneyimler-
Katkılar. (1st Edition)Tarih Vakfı Yurt Publications.
- Melbeh, L. M. (2014). Teaching the Museum.
American Alliance of Museums Press.
- San, İ. (2008). Eğitim ve Müze Semineri. (1st Edition),
Kök Publishing.
- Şener, O. & Yüksel, E. (2016). Avrupa Müzeleri. (1st
Edition), Beta Basım Yayın.
- Onur, B. (2012). Çağdaş Müze Eğitim ve Gelişim. (1st
Edition), İmge Kitabevi Publications.
- Onur, B., Karadeniz, C. & Çıldır, Z. (2014).
İngiltere’de Müze Eğitimi “Londra’dan İzlenimler”.
(1st Edition), Kalem Kitap.
- Verde, S. (2015). Müze. (Çev. M. Beykan), Müze. (1st
Edition), Günışığı Publications.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve sosyokültürel özelliklerini dikkate alarak esnek öğretim planları hazırlar.
• Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır.
• Öğrencilerin milli ve manevi değerleri içselleştirmesine katkıda bulunacak öğrenme ortamları oluşturur.
• Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar.
TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir.
• Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
• Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
• Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
• Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
•
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, final sınavı, ders içi etkinliklere katılım ve ödev uygulanmaktadır. Ödev olarak öğrencilerden müze kavramı ve müzelerle ilgili uygulama ya da araştırmaya yönelik bir çalışma beklenir (Örn. Müze ziyareti, müze eğitim ders planı hazırlaması, müze tarihi çalışması, müze eğitiminin dünyadaki gelişimi, vb.) |