Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Eğitiminde Program GeliştirmeFBO610837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüBayram COŞTU
Dersi Veren(ler)Bayram COŞTU
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin amacı fen eğitiminde programa teorik ve tarihsel yaklaşımlara değinerek, programın sosyal, kültürel ve epistemolojik boyutlarıyla incelenmesidir. Ayrıca ülkemizde ve dünyada geliştirilen fen öğretim programlarının eleştirel tarzda incelenmesini sağlamak.
Dersin İçeriği• Fen programlarına teorik ve tarihsel yaklaşımlar • Programın sosyal boyutu • Programın kültürel boyutu • Programın epistemolojik boyutu • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından benimsenen program geliştirme yaklaşımı • Ülkemizde geliştirilen fen öğretim programları • Yurtdışında geliştirilen fen öğretim programları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Calley, N.G. (2010). Program Development in the 21st Century: An Evidence-Based Approach to Design, Implementation, and Evaluation. Sage Publications, CA.
  • Suat, Ü., Çoştu, B.,
  • Eş, H.,
  • Ayas, A. (2012). An examination of Turkish science curricula from a historical perspective with an emphasis on learning outcomes. Making it tangible—Learning outcomes in science education, 399-424
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğretim programlarının teorik ve tarihsel yaklaşımlarını bilir
  2. Öğretim programlarının sosyal, kültürel ve epistemolojik boyutunu değerlendirir
  3. Milli Eğitim Bakanlığı’nın benimsediği program geliştirme modelini kavrar
  4. Ülkemizde geliştirilen fen öğretim programlarını değerlendirir
  5. Yurtdışında geliştirilen fen öğretim programlarını değerlendirir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Fen programlarına teorik ve tarihsel yaklaşımlar
2Fen programlarına teorik ve tarihsel yaklaşımlar
3Program geliştirmenin temelleri
4Program geliştirmenin temelleri
5Programın sosyal ve kültürel boyutu
6Programın sosyal ve kültürel boyutu
7Programın epistemolojik boyutu
8Ara Sınav 1
9Program geliştirme modelleri
10Program değerlendirme modelleri
11Milli Eğitim Bakanlığı’nın benimsediği program geliştirme modeli
12Ülkemizde geliştirilen fen öğretim programlarının tarihsel gelişimi
13Ülkemizde uygulanan fen öğretim programı
14Yurtdışında geliştirilen fen öğretim programları
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev630
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati134
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev612
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok