Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Program Geliştirme | FBO6108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Bayram COŞTU |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı fen eğitiminde programa teorik ve tarihsel yaklaşımlara değinerek, programın sosyal, kültürel ve epistemolojik boyutlarıyla incelenmesidir. Ayrıca ülkemizde ve dünyada geliştirilen fen öğretim programlarının eleştirel tarzda incelenmesini sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | • Fen programlarına teorik ve tarihsel yaklaşımlar • Programın sosyal boyutu • Programın kültürel boyutu • Programın epistemolojik boyutu • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından benimsenen program geliştirme yaklaşımı • Ülkemizde geliştirilen fen öğretim programları • Yurtdışında geliştirilen fen öğretim programları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim programlarının teorik ve tarihsel yaklaşımlarını bilir
- Öğretim programlarının sosyal, kültürel ve epistemolojik boyutunu değerlendirir
- Milli Eğitim Bakanlığı’nın benimsediği program geliştirme modelini kavrar
- Ülkemizde geliştirilen fen öğretim programlarını değerlendirir
- Yurtdışında geliştirilen fen öğretim programlarını değerlendirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen programlarına teorik ve tarihsel yaklaşımlar | |
2 | Fen programlarına teorik ve tarihsel yaklaşımlar | |
3 | Program geliştirmenin temelleri | |
4 | Program geliştirmenin temelleri | |
5 | Programın sosyal ve kültürel boyutu | |
6 | Programın sosyal ve kültürel boyutu | |
7 | Programın epistemolojik boyutu | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Program geliştirme modelleri | |
10 | Program değerlendirme modelleri | |
11 | Milli Eğitim Bakanlığı’nın benimsediği program geliştirme modeli | |
12 | Ülkemizde geliştirilen fen öğretim programlarının tarihsel gelişimi | |
13 | Ülkemizde uygulanan fen öğretim programı | |
14 | Yurtdışında geliştirilen fen öğretim programları | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|