Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Araştırma ve Uygulama Analizleri | FBO6102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
Dersi Veren(ler) | Bayram COŞTU |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Doküman analizi yöntemlerinden haberdar etmek, meta-analiz, meta-sentez ve literatür taraması arasındaki farklılıkları kavramak, konu temelli literatürdeki çalışmaları incelemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste doküman analizi ve türleri, meta-analiz, meta-sentez ve literatür taraması arasındaki farklılıklar ayrıntılı olarak incelenir. Ayrıca, öğrenciler fen alanında konu temelli sistematik literatür taraması yaparlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Doküman analizi yöntemlerinden haberdar olur.
- Meta-analiz, meta-sentez ve literatür taraması arasındaki farklılıkları kavrar.
- Meta-sentez ile ilgili araştırmalar üzerinde yaptığı incelemeler üzerinden parametreleri anlar
- Meta-sentez ile ilgili araştırmalar üzerinde yaptığı incelemeler üzerinden parametreleri uygular
- Fen eğitimindeki bir araştırma konusunu ele alan meta-sentez araştırması yapar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işlenişinin sunumu ve etik kavramı | |
2 | Meta analiz, literatür taraması, meta analiz ve literatür taraması arasındaki farklılıklar, meta analiz türleri üzerinde genel bir inceleme | |
3 | Meta analiz ve literatürdeki bazı örnek çalışmaların incelenmesi ve yöntemlerinin özetlenmesi | |
4 | Fen eğitimi alanında seçtiği bir çalışma konusuna ilişkin olarak veri tabanlarının taranması; AcademicSearch Complete, EducationResearch Complete, EducationResources Information Center: ERIC | |
5 | Fen eğitimi alanında seçtiği bir çalışma konusuna ilişkin olarak veri tabanlarının taranması; Springer LINK Contemporary, Taylor & Francis Journals | |
6 | Fen eğitimi alanında seçtiği bir çalışma konusuna ilişkin olarak veri tabanlarının taranması; WileyInterScienceJournals, ScienceDirectJournals | |
7 | Fen eğitimi alanında seçtiği bir çalışma konusuna ilişkin olarak veri tabanlarının taranması; WileyInterScienceJournals, ScienceDirectJournals | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Fen eğitimi alanında seçtiği bir çalışma konusuna ilişkin olarak veri tabanlarının taranması; Cambridge Journals Online, Computers&AppliedSciences Complete, PROQUEST DissertationsandTheses Full Text, EmeraldJournals, Oxford Journals Online | |
10 | Fen eğitimi alanında seçtiği bir çalışma konusuna ilişkin olarak veri tabanlarının taranması; Kanada Tez Veritabanı , RoyalSociety of Chemistry, SocialScienceResearch Network, YÖK’ten tez tarama, Google scholar | |
11 | İncelenen çalışmaların gerekliliğiyle ilgili inceleme sonuçlarının ve ne türden çalışmalara ihtiyaç duyulduğuna ilişkin sunum | |
12 | İncelenen çalışmaların veri toplama tekniği (araştırmacı tarafından geliştirilen, standart veya birleştirilmiş—geçerlilik ve güvenirlilik) ve verilerin analiziyle (geçerlilik ve güvenirlilik) ilgili bulguların sunumu ve ne türden eksiklikler olduğunun belirtilmesi | |
13 | İncelenen çalışmaların örneklemle (öğrencilerin sayısı, seviyesi ve seçimi) ilgili bulgularının sunumu ve çalışılmamış örneklem grubunun olup olmadığının tartışılması | |
14 | İncelenen çalışmaların öğretimin kimin tarafından yapıldığı (aynı öğretmen, araştırmacı veya farklı öğretmenler) ve uygulama süresi ile ilgili bulguların sunumu İncelenen çalışmaların en önemli bulgularının sunumu, İncelenen çalışmaların en önemli sonuç ve önerilerinin sunumu, Çalışma sonuçlarının makale formatında teslim edilmesi | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|