| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Enerji ve Çevre | MAK5527 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Makine Mühendisliği ABD Enerji Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği ABD Enerji Doktora Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği ABD Makine Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Makine Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zehra YUMURTACI | 
| Dersi Veren(ler) | Zehra YUMURTACI | 
| Asistan(lar)ı | Merve ÖZTÜRK | 
| Dersin Amacı | Tüm enerji kaynaklarının ve santrallerinin çevre ile ilişkisini belirlemek ve daha temiz bir dünya için gerekli unsurları öğretebilmek | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri/Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler/Yanma ve Kirleticiler/Küresel Isınma/Asit Yağmurları/ Termal Kirlilik/ Hava ve Su Kirliliği/ Yenilebilir Enerji ve Kirlilik/ Denizlerin Kirliliği/ Gürültü Kirliliği | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir
- Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir
- Yenilenebilir Enerji Santrallerinin çevre etkilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir
- Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri | Ders notları | 
| 2 | Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler | Ders notları | 
| 3 | Sürdürülebilir Enerji Teknolojileri ve Emisyonları (Hidrolik,Rüzgar,Güneş,…) | Ders notları | 
| 4 | Yanma ve Kirleticiler, Kirleticilerin oluşumu ve önlenmesi | Ders notları | 
| 5 | Küresel Isınma oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları | Ders notları | 
| 6 | Asit Yağmurları oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları | Ders notları | 
| 7 | Termal Kirlilik | Ders notları | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Geçmişte ve bugün Karbon Emisyonları | |
| 10 | Gelecekte Karbon Ticareti | Ders notları | 
| 11 | Dünyada ve ülkemizde Karbon Azaltma Politikaları | Ders notları | 
| 12 | Yenilebilir Enerji ve Kirlilik | Ders notları | 
| 13 | Uygulama, 2. Ara Sınav | Ders notları | 
| 14 | Denizlerin Kirliliği, gürültü kirliliği | Ders notları | 
| 15 | ||
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 10 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        