| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Eğitiminin Problemleri ve Çıkış Yolları | TEB5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ali Fuat Arıcı | 
| Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Türkçe öğretiminin güncel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin getirilmesi | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminin sorunlarının betimlenmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin üretilmesi, Türkçenin bilim ve sanat dili olarak geliştirilmesine yönelik yürütülen çalışmalar, Türkçe öğretiminin birey ve toplum yaşantısındaki önemi | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkçe öğretiminin sorunalarının betimler ve bu sorunlara çözüm önerileri üretir
- Türkçenin bilim ve sanat dili olarak geliştirilmesine yönelik yürütülen çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
- Türkçe öğretiminin birey ve yaşamındaki önemini kavrar
- Dil bilinci ve duyarlılığını edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dil öğretiminin temelleri | |
| 2 | Ana dilinin bireyin yaşamındaki önemi ve ana dili eğitimi | |
| 3 | Ana dili olarak Türkçe | |
| 4 | Türkçenin güncel sorunlarının betimlenmesi (Konuşma Dili Olarak) | |
| 5 | Türkçenin güncel sorunlarının betimlenmesi (Yazı Dili Olarak) | |
| 6 | Eğitim dili olarak Türkçe ve yabancı dille eğitim | |
| 7 | Türkçenin bilim dili olarak kullanılması | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
| 10 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
| 11 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
| 12 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
| 13 | Türkçe bilinci ve farkındalığı | |
| 14 | Türkçe bilinci ve farkındalığı | |
| 15 | ||
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 60 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 5 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        