| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Rehberlik | EGT4010 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fulya YÜKSEL ŞAHİN, M. Engin DENİZ, M.Engin Deniz |
| Asistan(lar)ı | Seher Merve ERUS |
| Dersin Amacı | Öğrencilere rehberliğin tanımını, ilkelerini, hizmet alanlarını, türlerini, bireyi tanıma tekniklerini açıklama becerisi kazandırmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar.
- Rehberliğin ilkelerini ve amacını açıklar.
- Rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar.
- Rehberliğin eğitimle ilişkisini açıklar.
- Rehberlikte gelişimsel yaklaşımları açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rehberliğin tanımı ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması |
| 2 | Rehberliğin ilkeleri ve amacı | İlgili kaynakların okunması |
| 3 | Rehberlikte yanlış anlayışlar | İlgili kaynakların okunması |
| 4 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri | İlgili kaynakların okunması |
| 5 | Rehberlik ve Egitim | İlgili kaynakların okunması |
| 6 | Rehberlik ve diger alanlar | İlgili kaynakların okunması |
| 7 | Rehberlik turleri | İlgili kaynakların okunması |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Meslek Danışmanlığında Yaklaşımlar | İlgili kaynakların okunması |
| 10 | Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması |
| 11 | Rehberlikte İletişim | İlgili kaynakların okunması |
| 12 | Psikolojik Danışma Yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması |
| 13 | Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
| 14 | Özel Eğitimde Rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
| 15 | Bireyi Tanıma Teknikleri | İlgili kaynakların okunması |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 38 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|