| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul İşletmeciliği | EGT5209 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
| Dersi Veren(ler) | Erkan TABANCALI |
| Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
| Dersin Amacı | Bir okulda, okul kaynaklarının nasıl işletilip yönetilmesi gerektiği konusunda bilgi ve becerileri kullanır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Okul İşletmeciliği Kavramı; Okul Bütçesi Kavramı ve Tanımı; Okul Gelirleri kaynakları; Bütçe Sistemleri; Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri; Okul Bütçesinin Hazırlanması ve Yönetimi; Okuldaki Muhasebe Hizmetlerinin Yönetimi; Kooperatif ve kantin işlerinin işletimi; Okuldaki İnşaat, Bakım ve Onarım Hizmetlerinin Yönetilmesi; Okul Öğrenci- Öğretmen Servislerinin Yönetimi, Okul Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi; Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okulun yönetimsel süreçlerini analiz eder ve etkili okul yönetimi için temel kuram ve modelleri değerlendirir.
- Öğrenciler, eğitim örgütlerinde stratejik planlama, insan kaynakları yönetimi ve mali kaynak kullanımı konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri uygulamaya aktarır.
- Öğrenciler, okul paydaşları arasındaki ilişkileri yönetme ve okulun iç-dış çevresiyle etkileşimini etkili biçimde düzenleme becerisi geliştirir.
- Öğrenciler, okul işletmeciliği bağlamında karşılaşılan yönetsel sorunlara eleştirel bir bakışla yaklaşır ve çözüm önerileri üretir.
- Öğrenciler, eğitim kurumlarında etik liderlik, hesap verebilirlik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışı geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okul İşletmeciliği Kavramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Okul Bütçesi Kavramı ve Tanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Okul Gelirleri kaynakları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Bütçe Sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Okuldaki Muhasebe Hizmetlerinin Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Kooperatif ve kantin işlerinin işletimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Okuldaki İnşaat, Bakım ve Onarım Hizmetlerinin Yönetilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Okul Öğrenci- Öğretmen Servislerinin Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Okul Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|