| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Yönetimine Giriş | EGT5225 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
| Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
| Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
| Dersin Amacı | Katılanlar örgüt ve yönetim kuramları ve uygulamaları ile temel yönetim süreçlerine ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek , etkili yöneticicilik yeterliği kazanır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Örgüt, Yönetim, Yönetici, Eğitim Yönetimi, Eğitim Yöneticisi Kavramlarının Tanımı ve Açıklanması; Örgüt ve Yönetim Kuramları ve Eğitim Örgütlerine Etkisi; Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar; Sistem Kuramları; Durumsallık Kuramları; Yönetimde Yeni Yaklaşımlar; Yönetim Süreçlerinin Eğitim Örgütlerinde Uygulanışı: Karar verme, Planlama, Örgütleme, Koordinasyon, İletişim, Denetleme, Değerlendirme, Yönetimde Güdüleme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Örgüt, Yönetim, Yönetici, Eğitim Yönetimi, Eğitim Yöneticisi Kavramlarını Tanımlar.
- Öğrenciler, Örgüt ve Yönetim Kuramlarını ve Eğitim Örgütlerine Etkisini analiz eder.
- Öğrenciler, Yönetimde Yeni Yaklaşımları değerlendirir.
- Öğrenciler, Yönetim Süreçlerinin Eğitim Örgütlerinde Uygulanışını açıklar.
- Öğrenciler, eğitim yönetimine ilişkin teori ve kuramları okul yönetimi pratiklerine dönüştürür, uygulama yapar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | İnsana Dair Bakış Açıları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Örgüt ve Yönetim Kuramları-1 Klasik Kuram | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Örgüt ve Yönetim Kuramları-2: Neo-Klasik Kuram, Sistem 1- Sistem 4 modeli, Olgun ve Olgun Olmayan Kişi Modeli- X ve Y Teorileri- İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Sistem Yaklaşımı - Durumsallık Yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Yönetim Süreçleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Dinamik Yönetim (Mary Parker Follett) - İşbirliği Kuramı (C. Barnard) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Karar Verme (H. Simon) - Hizmetlerin Takası (P. Blau) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Örgütte Uyum ( A. Etzioni) - Katz ve Kahn: Açık Sistem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Örgütsel Öğrenme ve Olgunluk Kuramı (C. Argyris) - Yönetimde Dört Çerçeve (Bolman ve Deal) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Öğrenen Örgütler Olarak Eğitim Örgütleri - Sosyal Sistem (T. Parsons) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Güç ve Politika (Pfeffer) - Yapısalcılık Sonrası Perspektifler, Post Modernizm ve Eğitim Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Yüksek Öğretim Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | Yönetimde Güdüleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|