| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Giriş: populasyon genetiğinde kullanılan kavramlar Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Derste anlatılan temel kavramlar ile ilgili örnekler verilerek tartışmanın yapılması | Populasyon, doğal seçilim, coğrafi yalıtım ve genetik sürüklenme kavramlarının hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 8-54. |
| 2 | Konu Anlatımı: Genotip frekansları: Hardy Weinberg kuralları ve uygulamaları Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hardy Weinberg kurallarının uygulanabileceği populasyonlar üzerine tartışmanın yapılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Evrim, Evrim Teorisi, Doğal seçilim kavramlarının hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 8-54. Kısa Sınav 1: (Hardy Weinberg kuralları) Kaynak: Ders Kitabı, 8-54. |
| 3 | Konu Anlatımı: Genotip frekansları: fiksasyon indeksi ve heterozigotluk, gametik dengesizlikler Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Populasyon ile ilgili bilgilerin nasıl değerlendirileceği ile ilgili tartışmanın yapılması | Tür kavramı, türleşme ve gametik dengesizlikler kavramlarının hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 220-248. |
| 4 | Konu Anlatımı: Genetik göçler ve etkin popülasyon büyüklüğü Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Populasyonun şu anki durumu populasyonun geleceğini nasıl etkiler? Bu etki nasıl belirlenir? Bu konu ile ilgili örnekler verilerek tartışmanın yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Göçün populasyon üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve populasyonun geleceğinde oluşabilecek problemlerin öngörüsü ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 57-113. Kısa Sınav 2: (Populasyon büyüklüğü) Kaynak: Ders Kitabı, 57-113. |
| 5 | Konu Anlatımı: Genetik göçler ve etkin popülasyon büyüklüğü Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Populasyonun şu anki durumu popuasyonun geleceğini nasıl etkiler? Bu etki nasıl belirlenir. Bu konu ile ilgili örnekler verilerek tartışmanın yapılması | Göçün populasyon üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve populasyonun geleceğinde oluşabilecek problemlerin öngörüsü ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 57-113. |
| 6 | Konu Anlatımı: Populasyon yapısı ve gen hareketleri Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dominant ve resesif karakterlerin populasyondaki dağılımları ile ilgili tartışmanın yapılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Mendel genetiği, allelerin karakterler üzerindeki etkileri ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 413-420. Kısa Sınav 3: (Dominant ve resesif özellikler). Kaynak: Ders Kitabı, 413-420. |
| 7 | Konu Anlatımı: Populasyon yapısı ve gen hareketleri Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dominant ve resesif karakterlerin populasyondaki dağılımları ile ilgili tartışmanın yapılması | Mendel genetiği, allelerin karakterler üzerindeki etkilerinin ilgili kavramlar üzerine problemlerin çözümünün hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 413-420. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Mutasyonlar Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Mutasyonların populasyonu nasıl etkileyeceği ile ilgili tartışmanın yapılması | Genetik varyasyonların temeli, mutasyon modelleri, mutasyonların etkilerine ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 183-219. |
| 10 | Konu Anlatımı: Doğal seçilim Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Seçilim kavramının etkisi üzerine tartışmanın yapılması Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Klonal üremede doğal seçilimin önemi, heterozigot avantajı/dezavantajı, doğal seçilim-fitnes ilişkisi ile ilgili ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 220-248. Kısa Sınav 4: (Doğal seçilim) Kaynak: Ders Kitabı, 220-248. |
| 11 | Konu Anlatımı: Doğal seçilim modelleri Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Seçilim üzerine örnekler verilerek derste anlatılan modeller üzerine tartışmanın yapılması | Doğal seçilim modelleri ile ilgili örnekler verilmesi ve konuya ilişkin kavramların hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 220-248. |
| 12 | Konu Anlatımı: Moleküler evrim Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Populasyonu moleküler düzeyde etkileyen faktörler üzerine tartışmanın yapılması Kısa Sınav 5 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Polimorfizm, DNA dizi değişimi, doğal seçilime ilişkin kavramların hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 296-336. Kısa Sınav 5: (Moleküler evrim) Kaynak: Ders Kitabı, 296-336. |
| 13 | Konu Anlatımı: Kantitatif özellik varyasyonları ve evrim Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bitkilerde QTL ve markır genler üzerine tartışmanın yapılması | Kantitatif özelliklerde evrimsel değişim, genotip/fenotip ve çevre ilişkisi, bu özelliklerin haritalamasına ilişkin kavramların hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 359-410. |
| 14 | Konu Anlatımı: Kantitatif özellik varyasyonlarının Mendel temelleri Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Diğer canlılarda QTL ve markır genler üzerine tartışmanın yapılması Kısa Sınav 6 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Kantitatif özelliklerde evrimsel değişim, genotip/fenotip ve çevre ilişkisi, bu özelliklerin haritalamasına ilişkin kavramların hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 359-410. Kısa Sınav 6: (Kantitatif özellik haritalama) Kaynak: Ders Kitabı, 359-410. |
| 15 | Konu Anlatımı: Populasyon genetiği uygulamaları, filogenetik analizler, moleküler markırlar, insan populasyon genetiği Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Elde edilen veriler kullanılarak çizilen ağaçların nasıl değerlendirileceği üzerine örnek verilerek tartışmanın yapılması | NCBI veri tabanından veri çekilmesi ve dersin konuları üzerine uygulamalar yapılması |
| 16 | Final | |