| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Nükleus genomu Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Derste anlatılan temel kavramlar ile ilgili örnekler verilerek tartışmanın yapılması | Bitki nükleus genomu ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 2 | Konu Anlatımı: Kloroplast ve mitokondri genomları Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bitkilerde bulunan farklı genomların karşılaştırılarak tartışılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Bitki kloroplast ve mitokondri genomlarının özelliklerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. Kısa Sınav 1: (Kloroplast ve mitokondri) Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 3 | Konu Anlatımı: Yeni nesil DNA dizileme yöntemleri Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İkinci ve üçüncü nesil DNA dizileme yöntemlerinin karşılaştırılarak tartışıması | Farklı dizileme yöntemleri ile ilgili bilgilerin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 4 | Konu Anlatımı: Bitki genom veri tabanlarının incelenmesi Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Veri tabanlarından veri nasıl çekileceğine ve bu veriler kullanılarak nasıl analiz yapılacağına ilişkin tartışmanın yapılması | Veri tabanı ve veri tabanı kullanımına ilişkin kavramların uygulamalı şekilde gösterilmesi. Kısa Sınav 2: (Veri tabanları). |
| 5 | Konu Anlatımı: Hareketli DNA Elementleri Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hareketli DNA elementlerinin işlevlerinin örnekler verilerek tartışılması | DNA transpozonları ve retrotranspozonlar ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 6 | Konu Anlatımı: Bitkilere gen transferinde kullanılan doğrudan yöntemler Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Rekombinant bitkilerin üretiminde kullanılan yöntemlerin örnekler verilerek tartışılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Avantaj ve dezavantajları ile birlikte gen aktarımınında kullanılan yöntemlerin özelliklerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. Kısa Sınav 3: (Yöntemler) Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 7 | Konu Anlatımı: Bitkilere gen transferinde kullanılan doğrudan yöntemler Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Rekombinant bitkilerin üretiminde kullanılan yöntemlerin örnekler verilerek tartışılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Avantaj ve dezavantajları ile birlikte gen aktarımınında kullanılan yöntemlerin özelliklerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Bitkilere gen transferinde kullanılan dolaylı yöntemler (Agrobacterium tumefaciens ve Ti Plazmidi) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Agrobakterinin kullanım alanlarının örnekler verilerek tartışılması 1. Doğal bir genetik mühendis olan Agrobakteri ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. | Doğal bir genetik mühendis olan Agrobakteri ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 10 | Konu Anlatımı: Bitkilere gen transferinde kullanılan dolaylı yöntemler (Agrobacterium tumefaciens ve Ti Plazmidi) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Agrobakterinin kullanım alanlarının örnekler verilerek tartışılması Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Doğal bir genetik mühendis olan Agrobakteri ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. Kısa Sınav 4: (A. tumefaciens) Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 11 | Konu Anlatımı: Bitki hormonları Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hormonların işlevlerinin örnekler verilerek tartışılması | Hormon yapılarının ve hormonların işlevlerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 12 | Konu Anlatımı: Bitki hormonları Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hormonların işlevlerinin örnekler verilerek tartışılması Kısa Sınav 5 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Hormon yapılarının ve hormonların işlevlerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. Kısa Sınav 5: (Hormonlar) Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 13 | Konu Anlatımı: Bitki büyüme ve gelişmesinde rol oynayan epigenetik faktörler Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Epigenetik nedir? ve bitkilerdeki etkileri nelerdir? konularının tartışılması | Çiçeklenme, tohum oluşturma, vb. gibi bitki büyüme ve gelişiminde rol oynayan epigenetik faktörlere ilişkin kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 14 | Konu Anlatımı: Patojenite ve bitki savunması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bitkilerdeki biyotik stres faktörlerinin tartışılması Kısa Sınav 6 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Biyotik stres faktörleri, bitki savunması ve bitki-patojen evrimi ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. Kısa Sınav 6: (Fitopatoloji) Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 15 | Konu Anlatımı: Patojenite ve bitki savunması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bitkilerdeki biyotik stres faktörlerinin tartışılması | Biyotik stres faktörleri, bitki savunması ve bitki-patojen evrimi ile ilgili kavramların hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar. |
| 16 | Final | |