| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Sınıf içi uygulama: Biyoloji tanımı kapsamı, canlıların oluşumu ve özellikleri ile ilgili soru-cevap, metafor çalışması. Sınıf içi tartışma: Canlı ile cansız arasındaki sınır nedir? Virüsler canlı mıdır? | 1. Giriş ünitesinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, giriş bölümü. |
| 2 | Konu anlatımı: Yaşamın kimyasal temelleri | 1. İnorganik ve organik bileşik konusunun okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 1. ünite /konu 1, 2 ve 3. |
| 3 | Konu anlatımı: Makromoleküller Sınıf içi tartışma: Makromoleküller arasındaki ilişkiler ve etkileşimler. Kısa sınav 1: 2. hafta konuları ile ilgili | 1. Organik bileşik konusunun hatırlanması ve makromoleküller konusunun okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 1. ünite/konu 4. 2. Kısa sınav 1: (2. hafta konuları ile ilgili)Kaynak: Ders Kitabı, 1. ünite /konu 1, 2 ve 3. |
| 4 | Hücre teorisi, bitki ve hayvan hücrelerinin yapı ve fonksiyonu | 1. Hücre konusunun okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 2. ünite/konu 1. |
| 5 | Konu anlatımı: Hücre zarı ve madde alışverişi Sınıf içi tartışma: Hücre zarının seçici geçirgenliği olmasaydı ne olurdu? Kısa sınav 2: 3. ve 4. haftaların konuları ile ilgili | 1. Hücre zarı yapısı ile pasif ve aktif taşıma konularının okunması Kaynak: Ders Kitabı, 2. ünite/konu 2. 2. Kısa sınav 2: (3 ve 4. hafta konuları ile ilgili) Kaynak: Ders Kitabı, 1. ünite /konu 4. ve 2. ünite/konu 1. |
| 6 | Konu anlatımı: Hücre solunum/fotosentez Sınıf içi uygulama: Hücresel solunum ve fotosentez süreçlerini karşılaştıran detaylı akış şeması hazırlama | 1. Solunum ve fotosentez konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 2. ünite/konu 4 ve 5. |
| 7 | Konu anlatımı: Hücrelerarası iletişim Sınıf içi tartışma: Kanser ve diğer hastalıklarda hücrelerarası iletişimin rolü nedir? Kısa sınav 3: 5. ve 6. haftaların konuları ile ilgili | 1. Hücrelerarası iletişim konusunun okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 2. ünite/konu 6. 2. Kısa sınav 3: (5. ve 6. haftaların konuları ile ilgili) Kaynak: Ders Kitabı, 2. ünite/konu 2, 4 ve 5. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu anlatımı: Hücre döngüsü /mayoz Sınıf içi tartışma: Hücre bölünmesinde moleküler mekanizmalar ile genetik çeşitlilik/ hastalıklar arasında nasıl bir bağlantı vardır? | 1. Mitoz ve mayoz bölünme konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 2. ünite/konu 7- 3. ünite/konu 1. |
| 10 | Konu anlatımı: Evrim ve mekanizmaları Sınıf içi tartışma: Evrim kavramının tanımlanarak canlıların evriminde etkili olan mekanizmaların tartışılması | 1. Evrim konusunun okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 4. ünite/konu 1,2 ve 3. |
| 11 | Konu anlatımı: Canlıların sınıflandırılması Sınıf içi tartışma: Filogenetik, sınıflandırma ve taksonomi kavramlarının tanımlanması Kısa sınav 4: 10. ve 11. haftaların konuları ile ilgili | 1. Sınıflandırmanın konusunun okunması Kaynak: Ders Kitabı, 5. ünite/konu 1 ve 2. 2. Kısa sınav 4: (10. ve 11. haftaların konuları ile ilgili) Kaynak: Ders Kitabı, 4. ünite/konu 1,2 ve 3 ile 5. ünite/konu 1 ve 2. |
| 12 | Konu anlatımı: Ökaryotik çeşitlilik (Protistler) Sınıf içi tartışma: Tek hücreli ökaryotik mikroorganizmaların ekosistem için öneminin tartışılması | 1. Protistler konusunun incelenmesi Kaynak: Ders Kitabı, 5. ünite/konu 3. |
| 13 | Konu anlatımı: Ökaryotik çeşitlilik (Bitkiler) Sınıf içi tartışma: Bitkilerin ekosistem için öneminin tartışılması Kısa sınav 5: 12. ve 13. haftaların konuları ile ilgili | 1. Bitkiler konusunun incelenmesi Kaynak: Ders Kitabı, 5. ünite/konu 4 ve 5. 2. Kısa sınav 5: (12. ve 13. haftaların konuları ile ilgili) Kaynak: Ders Kitabı, 5. ünite/konu 1-3. |
| 14 | Konu anlatımı: Ökaryotik çeşitlilik (Mantarlar) Konu anlatımı: Ökaryotik çeşitlilik (Omurgasız Hayvanlar) Sınıf içi tartışma: Mantarların diğer ökaryotik gruplardan farklılıklarının ve biyoteknolojik uygulama alanlarının tartışılması | 1. Mantarlar konusunun incelenmesi Kaynak: Ders Kitabı, 5. ünite/konu 6 ve 7. 2. Omurgasızlara Giriş konusunun okunması. Kaynak: Ders Kitabı, ünite/konu 33. |
| 15 | Konu anlatımı: Ökaryotik çeşitlilik (Omurgalı Hayvanlar) Sınıf içi tartışma: Omurgalı hayvanlar arasındaki filogenetik ilişkilerin tartışılması | 1. Hayvanlar konusunun incelenmesi Kaynak: Ders Kitabı, 5. ünite/konu 8 ve 9. |
| 16 | Final | |