| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Almanca 4 | MTF3432 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe, Almanca | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere erek dilde iletişim kurmaları için iletişimsel görevler sunmak. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Etkileşimsel iletişim; gazete, dergi, uzun diyalog, okuma parçaları ve kısa hikayelerde sıklıkla kullanılan dil bilgisi yapıları ve sözcükler; özgün materyaller aracılığı ile hedef dilin kültürü ile ilgili bilgi. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler günlük konularla ilgili şimdiki ve geçmiş zamanda sözlü iletişim kurabilme, başlangıç düzeyinde metinleri okuyabilme, anlayabilme, yorumlayabilme yetisi kazanacaklardır.
- Öğrencilerin bir ders süresi boyunca sürekli Almanca konuşabilecek beceriler edinebilmesi
- Öğrenciler kendini yazılı olarak ifade etme yetisi kazanacaktır.
- Öğrencilerin okuduğu kısa bir yazıyı özetleyebilecek ve kısa kompozisyon yazabilecek beceriler kazanması
- Öğrencilerin ilgilendikleri bir konu veya fikri yazılı ve sözlü olarak savunabilecek becerileri kazanması
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İsmin yalın ve i-hali tekrarı . İsmin e-hali (Dativ) Konu anlatımı. | Kaynak kitap | 
| 2 | Wechselpraepositionen konu anlatımı. | Kaynak kitap | 
| 3 | Motive A1: 5. Ünite, 37-38 | Kaynak kitap | 
| 4 | Motive A1: 5.Ünite, 38-39 ( yol tarifi ) | Kaynak kitap | 
| 5 | Motive A1: 5. Ünite, 40-41 ( Im Wohnung ) | Kaynak kitap | 
| 6 | Motive A1:5. Ünite , 42-43 ( Akkusativ şahıs zamirleri konu anlatımı) | Kaynak kitap | 
| 7 | Motive A1: 6 Ünite, 45-46 | Kaynak kitap | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Akkusativ-Dativ fiiller ve şahız zamirleri | Kaynak kitap | 
| 10 | Akkusativ-Dativ fiiller ve şahız zamileri konu anlatımı devamı | Kaynak kitap | 
| 11 | Akkusativ ve Dativ Edatlar | Kaynak kitap | 
| 12 | Perfekt ( dili geçmiş zaman konu anlatımı tekrarı ) | Kaynak kitap | 
| 13 | Positionsverben konu anlatımı, Wechselpraepositionen ve Modalverben konu tekrarı | Kaynak kitap | 
| 14 | Perfekt , Bağlaçlar (iki ana cümle bağlaçları ) | Kaynak kitap | 
| 15 | Genel tekrar. | Kaynak kitap | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | |
| Ödev | 10 | |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        