| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Almanca 2 | MTF2432 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe, Almanca |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilere erek dil olan Almanca temel iletişim becerilerini kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel iletişim; basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlamak ve günlük temel konuşma dilinde iletişim kurmak için gerekli olan yapılar ve sözcükler; hedef dilin kültürü ile bilgi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler günlük konularla ilgili sözlü iletişim kurabilme yetisi kazanacaktır.
- Öğrencilerin şimdiki ve geniş zamanda geçen olayları karıştırmadan ve birlikte kullanabilecek becerileri kazanması
- Öğrenciler ailesi hakkında bilgi verebilecektir.
- Öğrenciler günlük yaşamını hobilerini karşı tarafa anlatabilecektir.
- Öğrenciler Almanca basit metinleri okuyup anlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Motive A1 : S. 2-3 , kendini tanıtma ve selamlaşma | kaynak kitap |
| 2 | Motive A1: 1 Ünite ,5-7 sayfalar , kendini tanıtma, saatler, günler günün zaman dilimi, Artikel alan ve almayan Ülke isimleri . | kaynak kitap |
| 3 | Motive A1: 1 Ünite , 8-9 sayfalar, boş zamanı hakkında bilgi sorma ve verme, bir şeyin anlamını sorma. | kaynak kitap |
| 4 | Motive A1: 2 Ünite , 13-14 sayfalar , sevdiği-hoşlandığı ve/veya hoşlanmadığı bir konu hakkında konuşma. | kaynak kitap |
| 5 | Motive A1: 2 Ünite , 15. sayfa ,sevdiği-hoşlandığı bir konu hakkında konuşma. | kaynak kitap |
| 6 | Motive A1: 2 Ünite , 16 - 17 sayfalar, Weltfamilie | kaynak kitap |
| 7 | Motive A1:2 Ünite , 16 - 17 sayfaların devamı. | kaynak kitap |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Possessivpronomen ( Nominativ ) | kaynak kitap |
| 10 | Trennbare Verben , zaman zarfları, saatler. | kaynak kitap |
| 11 | Untrennbare Verben | kaynak kitap |
| 12 | Untrennbare Verben, ana cümle bağlaçları ( und, denn, sondern, aber, oder) | kaynak kitap |
| 13 | Modal Verben , saatler konusu tekrarı | kaynak kitap |
| 14 | Bağlaçlar ( dann , danach , erst, und , denn,sondern, aber, oder) cümle içindeki kullanım kuralları. | kaynak kitap |
| 15 | Üniteyle (11) ilgili alıştırmalar. | kaynak kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | |
| Ödev | 10 | |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 2 | |
| Projeler | 5 | 2 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|