| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | SYP2192 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Burak Boyraz | 
| Dersi Veren(ler) | Burak Boyraz | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde kültür yönetiminin sosyal etkilenmelerle geçirdiği dönüşüm süreçlerinin araştırılması ve öğrenilmesi | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | 19.yüzyılda değişen yaşam kültürleri, kentleşme, sanayileşme, tüketme kavramlarının kültüre, sanata etkisi. / Evrensel Sergiler, Dünya Fuarları. Düzenlenme nedenleri, yapıları, oluşumları, etkileri. / 19. Yüzyılda dallanan ve uzmanlaşan sosyal bilimler; etnografya, arkeoloji, antropoloji, psikoloji, sosyoloji vb. Bu yeni sosyal bilimlerin kültür ve sanat dünyasındaki yeri, katkıları / 19. Yüzyılda Dünya'da kültürel tarz bölünmeleri / Kültürün kurumsallaşması ve kültür stratejilerinin oluşmaya başlaması / 20. Yüzyılın ilk yarısında kültürel emperyalizmler, siyasetin kültürü bir araç olarak kullanması / Cumhuriyetin kültür politikaları, kültürün toplumsal değişime araç olması. Batı'dan alınan örnekler, uyarlamalar. Cumhuriyet'in kültür kurumları | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Karşılaştırmalı olarak analitik düşünce zemininde kültüre bakabilme yetisi kazanır.
- Tarihsel verilerden yola çıkarak güncel kültür meselelerini yorumlayabilir.
- Kültür ortamını geniş açıdan gözlemleyebilir.
- Kültür politikaları ve kültür kurumları hakkında tartışabilir.
- Araştırma yapabilir,çok yönlü yaklaşabilir ve sonuç çıkarabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | 19.yüzyılda değişen yaşam ve Osmanlı dünyası | NA | 
| 2 | Kentleşme kavramının kültüre ve sanata etkisi, Paris, Londra, New York ve İstanbul örnekleri | NA | 
| 3 | Evrensel sergiler, dünya fuarları | NA | 
| 4 | Kültürel Politika gelişiminde 20. yy Sanat Akımları ve grupların rolü: Dışavurumculuk, Kübizm ve Fütürizm | NA | 
| 5 | Kültürel Politika gelişiminde 20. yy Sanat Akımları ve grupların rolü: Dışavurumculuk, Kübizm ve Fütürizm | NA | 
| 6 | “Sanat için Sanat” Rus Konstrüktivizmi: Rodçenko, Tatlin, Lissitzky ve Gabo. Devlet ve Sanat | NA | 
| 7 | Ulus ve kamu kavramları üzerine oluşan yeni yönetim biçimleri ve kültür sorunsalı | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Yeni TC’de kültürün kurumsallaşması ve kültür stratejilerinin oluşmaya başlaması | NA | 
| 10 | 20. Yüzyılın ilk yarısında kültürel emperyalizmler | NA | 
| 11 | Cumhuriyetin kültür politikaları I | NA | 
| 12 | Cumhuriyetin kültür politikaları II | NA | 
| 13 | UNESCO Yapılanması ve Birleşmiş Milletler’in Kültür Programları Venedik, Helsinki ve Mexicocity Konferansları | NA | 
| 14 | Öğrenci Sunumları | NA | 
| 15 | Kültür politikalarında yeni dönem Meksicocity’de Kültür Politikaları Dünya Konferansı 1982 | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        