| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Ders hakkında bilgilendirme yapılır, dersin işleyişi, değerlendirme sistemi, dersin konuları, ders iç nizamı konusunda öğrenciler bilgilendirilir. | Ders eğitim planı, Ders duyuruları, Ders Bologna formu |
| 2 | Konu Anlatımı: Hafızada tutma tekniğinin hatırlatılması ve uygulanması. Sınıf-içi Uygulama: Memo (hafızada tutma) tekniğine ilişkin kimi örneklerin paylaşımı. Sınıf-içi Tartışma: Stratejilerin tanıtımı. | Konferans çevirmenliği türleri hakkında bilgilenme. |
| 3 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Fransız medya ortamından güncel konularda sözlü metinler üzerinden seçkiler). Sınıf-içi Uygulama: Konferans çevirmenliği temel stratejilerin tanıtılması ve örnek metin üzerinde uygulanması. Sınıf-içi Tartışma: Stratejilerin tanıtımı ve çeviri değerlendirmesi | Güncel medyadan seçilen bir konu hakkında her iki dilde Fransızca ve Türkçe dillerin kavramların, terimlerin araştırılması ve öğrenilmesi ve konu hakkında bilgilenilmiş olunması. |
| 4 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Fransa devlet başkanı Emmanuel Macron’un Notre Dame Kilisesi’nin yangını hakkındaki basın açıklaması). Sınıf-içi Uygulama: Kabinde çeviri. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Haftanın konusuyla ilgili her iki dilde Fransızca ve Türkçe dillerin kavramların, terimlerin araştırılması ve öğrenilmesi ve konu hakkında bilgilenilmiş olunması. |
| 5 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Fransa devlet başkanı Emmanuel Macron’un Notre Dame Kilisesi’nin yangını hakkındaki başkanlık konuşması) Sınıf-içi Uygulama: Kabinde çeviri. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi | Haftanın konusuyla ilgili her iki dilde Fransızca ve Türkçe dillerin kavramların, terimlerin araştırılması ve öğrenilmesi ve konu hakkında bilgilenilmiş olunması. |
| 6 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Fransa devlet başkanı Nicolas Sarkozy’nin Özgürlük Heykeli’nin yıldönümü hakkında yapmış olduğu halka açık konuşma) . Sınıf-içi Uygulama: Kabinde çeviri. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi | Haftanın konusuyla ilgili her iki dilde Fransızca ve Türkçe dillerin kavramların, terimlerin araştırılması ve öğrenilmesi ve konu hakkında bilgilenilmiş olunması. |
| 7 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Fransa devlet başkanı François Hollande’ın 2017 başkanlık adaylığıyla ilgili halka konuşması) . Sınıf-içi Uygulama: Kabinde çeviri. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Haftanın konusuyla ilgili her iki dilde Fransızca ve Türkçe dillerin kavramların, terimlerin araştırılması ve öğrenilmesi ve konu hakkında bilgilenilmiş olunması. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Vize sınav değerlendirmesi Sınıf-içi Uygulama: Soruların cevaplarının paylaşılması ve genel hata analizi | Sınav metinlerinin tekrarı. ı |
| 10 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Avrupa Komisyonu Uluslararası Evlat Edinme konulu raportör konuşmaları). Sınıf-içi Uygulama: Kabinde çeviri. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Derse hazırlıklı gelmeleri ve ilgili edinci geliştirebilmeleri için öğrencilerden günde 15 dakika Fransızca bir konuşmayı alt yazılı olarak dinlemeleri ve anında çeviri pratiği yapmaları beklenir. |
| 11 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Tedx konuşmaları). Sınıf-içi Uygulama: Kabinde çeviri. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi. | Derse hazırlıklı gelmeleri ve ilgili edinci geliştirebilmeleri için öğrencilerden günde 15 dakika Fransızca bir konuşmayı alt yazılı olarak dinlemeleri ve anında çeviri pratiği yapmaları beklenir. |
| 12 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Bir konferans açılış ve kapanış konuşmaları). Sınıf-içi Uygulama: Kabinde simültane çeviri alıştırmaları. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Derse hazırlıklı gelmeleri ve ilgili edinci geliştirebilmeleri için öğrencilerden günde 15 dakika Fransızca bir konuşmayı alt yazılı olarak dinlemeleri ve anında çeviri pratiği yapmaları beklenir. |
| 13 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Otomotiv sektöründen seçilen bir konuşma). Sınıf-içi Uygulama: Kabinde simültane çeviri alıştırmaları. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi. | Derse hazırlıklı gelmeleri ve ilgili edinci geliştirebilmeleri için öğrencilerden günde 15 dakika Fransızca bir konuşmayı alt yazılı olarak dinlemeleri ve anında çeviri pratiği yapmaları beklenir. |
| 14 | Konu Anlatımı: Söylem çözümlemesi (Macron- Yeni Yıl konuşması). Sınıf-içi Uygulama: Kabinde simültane çeviri alıştırmaları. Sınıf-içi Tartışma: Çeviri değerlendirmesi. | Derse hazırlıklı gelmeleri ve ilgili edinci geliştirebilmeleri için öğrencilerden günde 15 dakika Fransızca bir konuşmayı alt yazılı olarak dinlemeleri ve anında çeviri pratiği yapmaları beklenir. |
| 15 | Dönem Genel Değerlendirmesi – Uygulalma sınavı | Dönem değerlendirmesi- sınava hazırlık |
| 16 | Final | |