Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İtalyanca VIMTF441235220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBatı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü
Dersin KoordinatörüAnna Ergün
Dersi Veren(ler)Anna Ergün
Asistan(lar)ıSelin Kılıç
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin İtalyanca bilgisini Nuovo Espresso 3 kitabının 1. ve 3. ünitelerini kapsayacak şekilde geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBaşlangıç seviyesinde konulara göre düzenlenmiş metinler; diyaloglar; kelime bilgisi, fonoloji; İtalyanca gramer.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ziglio, Rizzi. Nuovo Espresso 3. Firenze:Alma Edizioni
  • Haca tarafından sağladığı fotokopi
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İtalyanca dil bilgisini, kelime bilgisini ve kültürel bilgileri kullanarak kısa metinler yazabilecek, diyalog kurabilecek ve basit metinleri anlayabileceklerdir
  2. İtalyanca’da işlenmiş metinlerde geçen kültürel ve tarihî ögeleri tanıyabilecek ve bunları yorumlayarak dil–kültür ilişkisini kavrayabileceklerdir.
  3. Farklı bağlamlarda (ör. günlük yaşam, akademik ortam, meslekî iletişim) İtalyanca’yı amaca uygun biçimde kullanabileceklerdir.
  4. Disiplinlerarası yaklaşımlardan yararlanarak İtalyanca öğreniminde edindikleri bilgileri diğer diller ve alanlarla ilişkilendirebileceklerdir.
  5. İtalyanca’da edindikleri sözlü ve yazılı iletişim becerilerini günlük ve akademik bağlamlarda etkin biçimde kullanabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Konu Anlatımı (100 dk): Trapassato prossimo Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Tanışma selamlaşma kalıpları Sınıf içi uygulama (50 dk): Diyalog canlandırmasıAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.5-8)
2Konu Anlatımı (100 dk): Trapassato prossimo Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, kelime bilgisi Sınıf içi uygulama (50 dk): Diyalog, rol yapmaAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.8-12)
3Konu Anlatımı (100 dk): Prima di Sınıf-içi Tartışma (50dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (35 dk): Grup oyunu, video izleme ve analiz Kısa sınav 1 (15 dk.)AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. p.13-16)
4Konu Anlatımı (50 dk): Dovere (tahmin için) Sınıf-içi Tartışma (25 dk) Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk) Grup oyunuAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.17-21)
5Konu Anlatımı (100 dk): Pronomi tekrar Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk): Grup oyunu.AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.22-25)
6Konu Anlatımı (100 dk): Pronomi combinati Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, cümle kurma, Sınıf içi uygulama (35 dk): Rol play Kısa sınav 2 (15 dk.)AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.26-30)
7Konu Anlatımı (100 dk): Conzionale composto Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, cümle kurma, Sınıf içi uygulama (50 dk): Rol play .AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.30-31)
8Ara Sınav 1
9Konu Anlatımı (100 dk): Condizionale composto Sınıf-içi Tartışma (50 dk) Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (35 dk) Sınıf içi röportaj Kısa sınav 3 (15 dk.).AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.32-36)
10Konu Anlatımı (100 dk): Ci/ne Sınıf-içi Tartışma (50 dk) Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (40 dk) Role Play.AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.37-41)
11Konu Anlatımı (100 dk): Verbi pronominali Kısa Sınav (50 dk): Sınıfta işlenen her şeyin tekrarı Sınıf içi uygulama (50 dk): Role PlayAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.42)
12Konu Anlatımı (100 dk): Congiuntivo passato Sınıf-içi Tartışma (50 dk): İnsanların karakteri Sınıf içi uygulama (35 dk): Cümle üretme Eşli konuşma Kısa sınav 5 (15 dk.)AA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.43-44)
13Konu Anlatımı (100 dk): Uso del congiuntivo passato Sınıf-içi Tartışma (50dk): Italyanca’da emir kipi Sınıf içi uygulama (50 dk): Cümle üretme Eşli konuşmaAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.44-45)
14Konu Anlatımı (50 dk): Concordanza dei tempi e dei modi Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Türkçe de congiuntivo Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşmaAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.45-46)
15Konu Anlatımı (50 dk): A patto che, purché, a condizione che + congiuntivo Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Konu inceleme Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşmaAA.VV. Nuovo Espresso 3, Alma ed. (p.47-48)
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1010
Sunum/Jüri
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama142
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev101
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği51
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok