| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransız Yazını ve Uygarlığı V | MTF3312 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe, Fransızca |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Pınar Güzelyürek Çelik |
| Dersi Veren(ler) | Pınar Güzelyürek Çelik |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin ilgi alanlarını zenginleştirmek / Kültürlerarası iletişimi sağlamak ve geçmişle bugün arasında bağlantılar kurabilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 20. yüzyılın sosyo-politik, ekonomik değerdirilmesi / Sürrealizm / Modern toplum özellikleri (L.Goldmann, J.Baudrillard ve A.Touraine) / Geleneksel roman yeni roman karşılaştırması / Yeni roman : Robbe-Grillet, Sarraute ve Butor / Roman örneklerinde kişi, uzam ve zaman incelemeleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin çağdaş yüzyılın değerlerini sorgulayarak gerekli bağlantıları kurabilmesi. (PRG-3)
- Öğrencinin ilgi alanlarını zenginleşerek tek düzelikten sıyrılması. (PRG-8)
- Öğrencinin kültürlerarası iletişim bağlamında geçmişle bugün arasındaki bağlantıları kurabilme farkındalığını kazanması. (PRG-9)
- Öğrencinin yüzyıla ilişkin politik/ekonomik/kültürel söylemleri irdeleyerek düşünsel boyutta esneklik kazanması. (PRG-8)
- Öğrencinin çağdaş sanatsal eğilimleri ve bunların toplumsal yansımalarını bağlantılandırabilmesi. (PRG-3, PRG-8)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 20. yüzyıla genel bakış / sosyo-politik yapı; 19. yüzyılla bağlantıların kurulması | Sunu 1 ve Hazırlanan ders izlencesinin paylaşımı |
| 2 | 20. yüzyıla genel bakış / sosyo-politik yapı; 19. yüzyılla bağlantıların kurulması | Kaynak Kitap |
| 3 | 20. yüzyıl temel metinler: Apollinaire ve şiiri | Kaynak Kitap |
| 4 | 20. yüzyıl temel metinler: Proust ve nehir roman | Kaynak Kitap |
| 5 | André Breton ve Gerçeküstücülük | Kaynak Kitap |
| 6 | Dünya Savaşları bağlamında bellek kavramı: Giraudoux ve Anouilh | Kaynak Kitap |
| 7 | Yeni Roman ve Geleneksel Roman ile Farklılıkları | Kaynak Kitap |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Albert Camus ve "Yabancı": Zamanının adamı | Kaynak Kitap |
| 10 | Kesişimsel haklar bağlamında Aimé Césaire ve Simone de Beauvoir | Kaynak Kitap |
| 11 | Ara Sınav 2 | |
| 12 | Amin Maalouf ve çokkültürlülük | Kaynak Kitap |
| 13 | Edgar Morin'in "İnsanı Ekolojikleştirmek" ve "Yaşamayı Öğretmek" başlıklı eserleri bağlamında yeni hümanizma arayışları | Kaynak Kitap |
| 14 | Öğrenci sunuları - Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Sunular ve 1940-2020 arası seçilmiş yazınsal bir ürünün kişi/zaman/uzam üçgeni kapsamında okunması ve değerlendirilmesi |
| 15 | Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Çağdaş yüzyıla analitik bakış |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 1 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 1 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|